Rustdag en Telegraph Cove

14 juni 2017 - Mount Waddington D, Canada

Luie dag.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Vandaag hoeven we niets en hebben we ook geen plannen. Rond 09.00 uur ontbijtje gemaakt en daarna een kilometer of 8 gereden naar Telegraph Cove. Onderweg zien we hoe de houtkap hier gaat. Met kettingzagen de bomen om en dan de bomen strippen en het water in gooien waar ze door boten verzameld worden en naar de houtwerf gebracht worden. Daar worden ze gesorteerd en op een trein geladen. Telegraph cove is een oud vissersdorpje met ongeveer 20 huizen. Onze reservering herbevestigd voor de grizzly tour van morgen en meteen alvast waterdichte kleding uitgezocht omdat het morgen koud is en we de hele dag op een open boot zitten. Gezellig kopje koffie gedronken met een reuze muffin voor de dames en terug naar onze lodge. In de zee bij steiger van de lodge zien we een viertal visarenden die met elkaar een (schijn) gevecht houden. Te ver af voor foto's. Een middagdutje gedaan en gelezen en af en toe een blik naar buiten geworpen of we niets spectaculairs missen.

Een klein stukje gewandeld waarbij we alleen "bear evidence" zien oftewel berenpoep. Ik bedacht nog dat er recentelijk woorden waren waar we nog nooit van gehoord hadden en die nu heel normaal zijn. Zo zei ma toen we gingen wandelen: "hebben we de berenspray bij ons"? Terwijl wij echt 2 weken geleden nog nooit van berenspray gehoord hadden.

Rond 19.00 zelf eten gemaakt: sla met croutons, parmazaanse kaas, tomaten en een eitje. Vlees voor Frans en zalm voor Ma en Karen. Met aardappelsalade (niet zelfgemaakt) en een koppie thee met een Ferrero Rocher(bon-bon) als toetje. Frans krijgt nog een rug massage van ma en zo dadelijk op tijd naar bed, want we moeten uitgerust zijn voor de boot grizzly tour van morgen. We worden morgenvroeg om 7.00 uur opgehaald bij de steiger van onze lodge. Onze buren, 3 Nederlandse jongeren hebben vandaag de Grizzly tour gedaan, op de terugweg voor bij onze porch een stel orka's gezien, net toen wij aan het wandelen waren. Wij hebben de hele dag met grote regelmaat over de zee uitgekeken, maar niets gezien. Zo zie je maar wat een momentopnames het zijn. We kijken heel erg uit naar onze tour  en hopelijk hebben we veel te melden morgen!

1. Annemieke:
    15 juni 2017
    Lekker hoor, even een rust momentje. Klinkt heerlijk allemaal :)
  2. Ingrid:
    Lekker zo'n luie dag!
  3. Erik En Joëlle:
    15 juni 2017
    Hoi allen daar, wij moeten zeker de complimenten geven aan de schrijver alles zo mooi geschreven top. Vervolgens zijn jullie een inspiratiebron om zo een mooie reis te maken" het is echt mooi ook jullie ervaringen zijn top. Dus geniet er nog van" en Karen ik ben zo benieuw dus op het werk bijpraten hoor. Groetjes Erik & Joelle.