Naar huis

25 juni 2017 - Uden, Nederland

Nogmaals ons ontbijt bij Denny's want je weet nooit wanneer het weer eens kan. Uitgechecked bij het hotel en een rustige rit naar het vliegveld. Het weer is lekker, eigenlijk de eerste korte broekendag, maar ja we gaan vandaag vliegen en dan is dat niet handig.

De Canadezen hebben en heel andere definitie van lekker weer. Door die lange winters van 8 maanden, trekken ze bij alles boven de 12 graden al een korte broek aan (mits de zon schijnt). Op het vliegveld de auto ingeleverd en de bagage bij de KLM ingechecked. Het verliep allemaal soepeltjes zodat we een beetje te vroeg door de security zijn en bij de gate staan. Geeft niks, beter te vroeg dan te laat. Mooi tijd om eens het eea uit te rekenen.

Even wat feitjes, de afgelopen 18 dagen hebben we 4500 kilometer gereden, 120 kilometer gelopen(Frans 105, aldus de stappenteller), 290 kilometer gevaren, 100 meter gezwommen en bijna 16.000 kilometer gevlogen. We zijn 10 keer van locatie gewisseld, inpakken en uitpakken. Middels een sms je naar de weergoden hebben we geregeld dat de temperatuur in Nederland 10 graden naar beneden gaat voor we er zijn, want wij vinden die 36 graden van gisteren bij jullie in NL veel te warm. We zien hier best veel mensen die we eerder op onze reis tegengekomen zijn in diverse plaatsen en nu ook terugvliegen naar Nederland. Nog even wat gegeten en Jake vroeg via de WhatsApp nog of we een broodje Meatball Marinara (deze hebben ze in Nederland niet) voor hem mee wilden nemen van de Subway op het vliegveld in Vancouver. Dus die hebben we nog gescored, geen idee of dat ding over 14 uur nog wel te eten is.

Het vliegtuig vertrekt keurig op tijd. De vlucht duurt 8,5 uur waarbij we ook nog eens 9 uur tegen de tijd invliegen, daardoor is het hooguit 1 uurtje donker en kunnen we dan ook niet slapen. In Nederland worden we opgehaald door onze privé-chauffeuse Annemieke en rap naar huis. Daar wacht de echte wereld op ons, gelijk boodschappen gedaan, spullen in de was, telefoontjes plegen, je kent het wel. En kijken hoe de tuin er bij ligt met al dat warme weer en natuurlijk even weten hoe het met iedereen is!

Lieve bloglezer, het was een geweldig mooie reis en bedankt voor jullie leuke reacties!

1. Annemieke:
    Welkom thuis xxx :)
  2. Marlies de Graaf:
    Welkom thuis
  3. Wim:
    Beste Karen en Frans,

Bedankt voor de dagelijkse verhalen. Ik zal ze missen eb ben benieuwd naar de volgende reis
    Groet
    Wim
  4. Paula Goossens:
    25 juni 2017
    Welkom thuis! En tot ziens!
  5. Yvonne:
    25 juni 2017
    Het was weer een feest om jullie reisverslagen te lezen en jullie op die manier te volgen. Weer een onvergetelijke reis voor jullie en zeker om dit samen met jullie (schoon)moeder te mogen ervaren!
  6. Bas:
    25 juni 2017
    Was een (drukke) topreis. Erg leuk om te lezen allemaal. Welkom terug.