5 mei

8 mei 2016 - Amsterdam, Nederland

5 mei.
's Morgens nog een wandeling gemaakt op het terrein van Rose Gums. (in de hoop de Casuaris toch nog te zien, maar helaas.) Daarna met de auto richting Cairns, volgens de navigatie 86 kilometer en dat zou twee uur moeten duren volgens onze TomTom. Toen we aan het rijden waren begrepen we wel waarom. Het bleek een bergkam waar we overheen moesten waarin geen 50 meter zat zonder een scherpe bocht. Soort Brennerpas zal ik maar zeggen. Desondanks ruim op tijd op het vliegveld en de auto ingeleverd. Rond 15.00 uur vertrokken naar Hong Kong waar we 7 uur later aankwamen en 4 uur moesten wachten op de navolgende vlucht naar Amsterdam. Vooral die laatste vlucht van 12 uur voelde veel langer aan en het vliegtuig zat "ram" vol.
Echt blij waren we dan ook om rond 07.00 uur op Schiphol aan te komen waar het lekker weer was en we met de trein naar Den Bosch gegaan zijn waar Annemieke ons ophaalde. Heerlijk toch ook om weer thuis te zijn.
Enkele Feitjes.
De afgelopen 35 dagen zijn we 17 keer verhuisd, dus inpakken, verhuizen en uitpakken. We hebben 7 vluchten gemaakt en daarin totaal 35672 kilometer gevlogen.
We hebben 4326 kilometer gereden, 82 kilometer gelopen en niet te vergeten 24 kilometer gefietst, 4 kilometer gezwommen, 330 kilometer gezeild, 11 kilometer gekanoed.
Dat is totaal 40339 kilometer. De omtrek van de aarde is 40075. Dus we hebben echt een wereldreis gemaakt.
Iedereen bedankt voor jullie belangstelling en jullie reacties!

1. Rob:
    Welcome home!
  2. Marlies de Graaf:
    8 mei 2016
    Pffffffff. Wat een reis. Je zou bijna ( weer) vakantie nodig hebben.
    Blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Xm
  3. Annemieke:
    8 mei 2016
    Wauwww....als je het zo stelt.... Echt fantastisch!
  4. Tineke en Ad:
    Hoi Karen en Frans
    Jullie hebben een prachtige reis gemaakt en veel gezien in de tijd waar wij meerdere jaren over gedaan hebben. De kasuaris vind je niet als je naar dat beest zoekt. Hij komt kijken of er wat te halen valt, maar dan moet hij wel in de buurt zijn. Wij zaten in de buurt van Cape Tribulation in een van de bungalows van een Nederlander. Hij zei dus dat je wat eetbaars, liefst fruit moest neerleggen dan komt hij wel. Als hij het op heeft weer nieuw neerleggen maar niet dat hij het ziet, hij tippelt gewoon door langs de volgende bungalow. Is er niets dan loopt hij door en komt even later toch weer even kijken. Normaal vreet hij vruchten die uit de bomen vallen, sommige zijn giftig maar dat doet hem kennelijk niets. In gebieden waar ze voorkomen wordt met borden voor overstekende exemplaren gewaarschuwd. Als je dan een ziet met een of meerdere jongen dan is dat pa, want hij broedt de eieren uit en zorgt voor de kuikens.
  5. Cor Kolart:
    10 mei 2016
    Wanneer mag ik eens jullie tas dragen ,die is toch veel te zwaar .
    Prachtig.
  6. Ton en Nellie:
    10 mei 2016
    Dag Karin en Frans,
    Late en laatste reactie op jullie wereldreis en ervaringen. Laat met onze reactie omdat we net terugzijn van onze camper tocht over de route Napoleon naar zuid Frankrijk. Fijn dat jullie genoten hebben. Onder de indruk van jullie vlieg- fiets- boot- auto- en wandeltochten.
    Inderdaad een niet te vergeten "wereldreis" en fijn dat jullie er weer zijn. Al je kansen pakken anders wordt door de kans gepakt. Een wonder of felbegeerde wens waargemaakt die nag lang zal heugen. Wij waren onder de indruk van de prachtige verhalen en foto-impresse. Wij alles gelezen en gezien met dat verschil dat wij hier en jullie daar waren. Lieve groeten van Nellie en Ton.
  7. Paula Goossens:
    11 mei 2016
    Welkom thuis...jullie zullen wel moe zijn van alle afgelegde kilometers en de vele indrukken. Na gaat het nagenieten beginnen! Veel plezier daarmee! liefs, Paula
  8. Yvonne:
    12 mei 2016
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Daar zullen nog lang van genieten! Heb genoten van jullie reisverslagen en foto's. Bedankt dat ik jullie op deze manier kon blijven volgen. xx