20 maart van Agra naar Delhi en 21 maart thuisreis.

22 maart 2019 - Uden, Nederland

Om 07.00 uur op en na het ontbijt staat de chauffeur klaar. Het is een kleine 230 km naar Delhi en tot onze verbazing, ligt er een heuse snelweg. Dat is eigenlijk best wel saai, als je die drukte onderweg door de dorpjes gewend bent. Maar de eerste 190 km tikken we in twee uur weg! De laatste 40 km in omgeving Delhi is het weer de janboel zoals we die gewend zijn en nemen dan ook ruim 2 uur in beslag. Ons hotel ligt vlak bij het vliegveld. Dus een saaie industriële omgeving, maar ze hebben het hotel aardig aangekleed. Hier moeten we de tijd tussen 14.00 uur en vannacht 24.00 uur doorbrengen. Lezen, beetje slapen, weer lezen. We zijn er eigenlijk wel klaar mee hier, want we willen naar huis en als dat eenmaal tussen onze oren zit, duurt alles te lang. Na een buffet s’ avonds, het Nederlandse nieuws bekeken en het thuisfront nog even gecontact.
Rond 23.30 uur haalt onze chauffeur ons voor de laatste keer op en op het vliegveld bedanken we hem hartelijk dat hij ons veilig afgeleverd heeft.
Op het vliegveld moeten we nog een paar uur stukslaan want onze vertrektijd is 04.10 uur. Omdat het Holifest is horen we mensen elkaar ”happy holi” wensen 🙏🌈. Rond 03.00 uur worden we bij de gate, terwijl we een boekje zitten te lezen, door de security aangesproken of we mee willen komen naar de bagagekelder, want er zit iets in onze koffer wat er niet in mag zitten! We hebben in ieder geval wel bekijks als we door de beveiliging meegenomen worden👀. Het blijkt de oplader te zijn om je telefoon mee op te laden, die mag alleen in de handbagage zitten. Wij hadden zo'n saaie dag dat we dit zelfs een welkome afwisseling vonden, haha. Het vliegtuig heeft vertraging en we kunnen pas laat aan boord. We vertrekken dus te laat, waardoor we 3 uur later en veel te laat in Dubai aankomen. We zijn met een dertigtal Nederlanders die daar de vlucht naar Amsterdam moeten zien te halen, dus we rennen van de uitstap- naar de vertrekgate. Zodra iedereen aan boord is vertrekt het vliegtuig. Oei.. als dat maar goed gaat, want wij kunnen wel rennen🏃‍♀️🏃‍♂️. Maar onze koffers dan? Onderweg komt Karen in gesprek met een leuke vlotte jonge vrouw die naast haar zit en dat blijkt een Nederlandse stewardess van Emirates te zijn. Die verteld zoveel dat de vliegtijd een stuk sneller lijkt te gaan.
Ruim 7 uur later staan we op Schiphol met zo’n 30 man/vrouw tevergeefs op onze koffers te wachten, want die staan nog in Dubai. Wij laten onze adresgegevens achter zodat ze de koffers, zodra die de komende dagen aankomen, bij ons afgeleverd kunnen worden. Hoeven we nu in ieder geval bij thuiskomst niet meteen de koffers uit te pakken en een wasje te draaien😉! Terwijl we onze oogjes nog net open kunnen houden, rijden we van Schiphol naar huis (onderweg nog wel een McDonalds gescoord) terwijl we daar eigenlijk helemaal niet van houden, maar zelfs op de terugvlucht kregen we in het vliegtuig nog currymaaltijden voorgeschoteld.
We hebben zo’n 16.000 kilometer gereisd en hebben 7 keer onze koffers in- en uitgepakt. En heel veel Indiaas gegeten, dus we kijken uit naar de boerenkool stamppot vanavond. We hadden, voordat we weggingen ons al ingeschreven voor een Indiase kookcursus in april. Tegen die tijd lusten we het wel weer 😋.

Deze reisverslagen zijn vooral ook voor onze eigen herinnering (foto’s zeggen veel maar zeker niets alles!) maar voor degene die meelezen (en dus een beetje meereizen), bedankt voor jullie reacties !!

1. Brenny:
    22 maart 2019
    mooie verhalen fotos en filmpjes! fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    nu bijtanken van de mooie en vermoeide reis!
  2. Betty:
    22 maart 2019
    Welkom thuis Karen en Frans. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Hier in NL is het een stukje frisser en minder kleurrijk, maar wel minder hectisch dan in India. Geniet nog even lekker na en maak er een relaxt weekend van.
    Lieve groet, Cees en Betty.
  3. Wilbert:
    Super mooie vrehalen
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn !
    We zien elkaar snel 👍
    Gr Wilbert
  4. Gerry:
    22 maart 2019
    Geweldig genoten van jullie reisverhalen, prachtige foto's en filmpjes. Bedankt voor het delen ervan :) Nu nagenieten en bijkomen van alle indrukken die jullie hebben opgedaan.

Welkom thuis XXX
  5. Josephine:
    22 maart 2019
    Wat een mooi avontuur hebben jullie samen beleefd!!
    En wat een geluk, je de telefoonoplader uit de koffer moest halen😘
    Welkom thuis, in de lente 🌷🌷
    Kus. Jo
  6. Corry Min:
    22 maart 2019
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen !
    Floor en ik zijn ook in Radjastan geweest, dus het was extra leuk, om jullie verhalen te lezen.
  7. Paula Goossens:
    22 maart 2019
    Welkom thuis en nu kunnen jullie op je gemak deze mooie reis herbeleven...mooie foto's! Liefsx
  8. Winny:
    Welkom thuis!
    Weer prachtige verhalen en foto's!
    😘
  9. Gerda:
    22 maart 2019
    Weer genoten van jullie verhalen en foto's. Fijn dat jullie er weer zijn 😘
  10. Judith:
    23 maart 2019
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Ik heb ook genoten van jullie leuke reisverhalen en prachtige foto’s! Wat een mooie reis! 😘
  11. Yvonne:
    23 maart 2019
    Welkom thuis Frans en Karen! Wat een mooie reis hebben jullie weer achter de rug! Heb met veel plezier jullie reisverslagen gelezen :-) Groetjes, Paul en Yvonne xxx
  12. Aida:
    24 maart 2019