Rustdag Hidden Cove lodge

15 juni 2017 - Mount Waddington D, Canada

Baaldag.

Vanmorgen vol goede moed opgestaan en spullen ingepakt en naar de pier gelopen om daar opgepikt te worden door de boot om 07.00 uur. Je voelt hem al aankomen... Het was erg winderig, regenachtig en 9 graden. Veel te winderig om uit te varen, krijgen we te horen. Dat is balen, een van de hoogtepunten waarom we hier zijn, gezien bij "3 op reis". De Grizzlytour, gaat dus niet door. In eerste instantie bekijken ze het om 08.00 uur nog een keer, maar ook dan gaat het niet door. Ze verzekeren ons dat het hooguit 1 a 2 keer per jaar niet doorgaat vanwege het weer maar dat maakt het voor ons niet minder balen. Morgen wordt het weer waarschijnlijk beter, maar aangezien we morgen weer 477 kilometer over matige weg moeten rijden, moeten we 's morgens al rond 08.00 uur wegrijden.

Toch gaan we ons plan aanpassen. We besluiten morgen toch mee te gaan en dan de 477 kilometer maar te gaan rijden als we 16.00 uur terugkomen van de tour. Die beslissing is genomen, (het maakt vaak niet uit welke beslissing je neemt, als je er maar een neemt) nu nog kijken wat we vandaag gaan doen. Het gaat steeds harder regenen dus tot 13.15 uur blijven we in onze lodge en kruipen nog even in bed. Daarna een soepje gemaakt (uit blik) daar blijkt lettervermicelli in te zitten. Ik zoek er een stuk of veertig lettertjes uit en ma gaat aan de slag om daar een woord van te maken. Het wordt "Pijlstaartjeszwemdiploma". Zie foto. Wat je al niet doet als je je verveelt! Dan besluiten we echt naar het einde van het eiland te rijden. We rijden nog een klein uurtje naar Port Hardy en Port McNeill. Beide zijn vissersplaatsjes waar we een gezellig tentje vinden voor een kop koffie/thee. Rond 17.00 uur weer terug en inmiddels is het opgehouden met regenen. Ma wil dat ik vanavond mee doe met kaarten en als ik ergens een hekel aan heb... is het kaarten. We sluiten een deal, ik krijg nog een massage van Ma en dan zal ik vanavond mee kaarten. Het leven zit vol compromissen.

Maar eerst nog een hapje eten in een gezellig restaurant/pub in Telegraph Cove, waar we fish&chips eten, hoort er wel een beetje bij hier. Nog even geïnformeerd bij de organisatie van onze grizzly boot tour morgen en het ziet er goed uit. Keep your fingers crossed

1. Ton en thea:
    16 juni 2017
    Er zijn slechtere plekken te bedenken waar je een dag gedwongen rust moet houden, toch?
  2. Ingrid:
    16 juni 2017
    Hoop voor jullie dat de tocht doorgaat!
  3. Hannie:
    16 juni 2017
    Wat een prachtige natuur is er daar, het zijn hele mooie foto's.
    Nou moet het niet gekker worden, Frans jij een spelletje doen! Dadelijk gaat je nog dansen ha ha. Balen, hoor dat je last van je rug hebt.
    Groetjes