Tofino naar Victoria

18 juni 2017 - Victoria, Canada

Met 12 graden en regenachtig weer werden we wakker. Ook deze dag winnen de lange broeken van de korte broeken en de stand is 15-0.

Na het onbijt rijden we vanuit Tofino weer richting Nanaimo om daarna de richting van Victoria op te gaan. We weten dat de eerste 150 kilometer weer erg bergachtig en slingerachtig zijn, maar deze keer hebben we geen haast, is het niet donker aan het worden en staat ons een mooie wandeling tussen reuzenbomen te wachten. Net voor Nanaimo stoppen we dan ook bij Cathedral Grove in MacMillan Park. De bomen staan als een soort reuzen dicht bij elkaar. Door de enorme hoogte zijn de toppen dan ook niet te zien. Ze kunnen wel 75 meter hoog zijn en sommige hebben een omvang van wel 9 meter. Door een storm 30 jaar geleden zij er diverse omgevallen en die zijn inmiddels met mos begroeid. Het geheel heeft daardoor een sprookjesachtige uitstraling en door de verhoudingen boom - mens, voel je je net een dwerg in de Efteling. Zie foto's

Na deze welkome onderbreking beginnen we aan de laatste 175 kilometer, slechts één maal onderbroken voor een tussenstop bij de Subway om een broodje te eten, daar is ma nog nooit geweest en ja je moet alles (nou ja bijna alles) ooit meegemaakt hebben.

Aangekomen in Victoria zijn we aangenaam verrast door onze B&B genaamd "Hemingways by the Sea". Een van oorsprong in Tudor stijl opgebouwde B&B, vrijstaand natuurlijk, onze kamers zijn vooral bijzonder. Zowel in vorm, inrichting maar vooral in grootte. Ma en wij kunnen kiezen tussen de "Serengeti Suite" en de  "Hemingway Suite". Beiden zijn gemiddeld zo'n 70 vierkante meter. Ingericht met een keuken, badkamer met marmeren bad, woonkamer en een kingsize bed met open haard. Wij kiezen voor de "Hemingway Suite". Sinds ik voor mijn boekenlijst: "The old man and the sea" moest lezen (waar ik niets aan vond) kom ik om een of ander reden soms op plaatsen waar hij gewoond heeft: Parijs, in Venetie, in Cuba kwamen Karen en ik in zijn stamkroeg in Havanna, met Indy Z ben ik bij zijn huis in de Florida Key's geweest en toen ik in 1997 in Oeganda in Antebbe was viel zijn naam me eigenlijk voor het eerst weer op. Dat moet een druk baasje geweest zijn in zijn tijd. Kortom een fantastische kamer waar we nu zitten.

Na ingecheckt te zijn rijden we met de auto richting Fisherman's Wharf. Via de boardwalk toch nog een aardig eindje gelopen voordat we er uiteindelijk waren. Heerlijk toch ook weer om na al die rust, weer eens wat levendigheid om ons heen te hebben. Grappig, mooi en vooral kleurrijke omgeving. Zie foto's.

Daar ter plekke besloten om morgen toch maar een "whale whatching tour" te gaan doen. Ze zijn vrij prijzig, maar je hebt hier een hele grote kans om orka's te zien en daar is het ons om te doen.

Vervolgens met de watertaxi naar de overkant om Chinatown te bezichtigen en daar natuurlijk, ( " What Else" zou George Clooney zeggen) Chinees gegeten. Er waren natuurlijk meerdere Chinese restaurants, maar bij het restaurant genaamd "Fan Tan Café" hing een bordje met daarop: "TODAY'S MENU two choices... Take it, or leave it." Als je zo'n gevoel voor humor hebt moet je veel vertrouwen hebben in je eigen kookkunst, dus daar zijn we naar toe gegaan en hebben ontzettend lekker gegeten, alles vers klaargemaakt.

Terug wandelend naar de auto passeerden we nog een Openlucht Festival, met "SKA muziek" waar jong en oud heerlijk buiten aan het swingen waren. Daarna gauw terug naar onze B&B om nog heerlijk te kunnen genieten van onze super de luxe kamers. Morgen rustig aan opstarten en dan gaan we met een snelle boot de " killer whale" zoeken (of hij ons!)

1. Annemieke:
    19 juni 2017
    Prachtige B&B...doet mij ergens aan denken, Kaatje :) Good luck met de whale's en orka's...duimen maar!!
  2. Ingrid:
    20 juni 2017
    Mooie foto's!
  3. Hannie:
    20 juni 2017
    Jeetje die bomen..... die zijn ook prachtig weet je ook hoe die bomen heten?
    Kunnen jullie het nog bevatten allemaal?
    Groetjes en geniet nog van de laatste dagen xxx