13 en 14 april

14 april 2016 - Jervis Bay, Australië

13 en 14 april
Vandaag wordt weer een beetje een reisdag, alhoewel het niet zo ver is, zijn we van plan om onderweg wat plaatsjes aan te doen. 1e stop Bermagui, waar ze een zwembad in zee gebouwd hebben, the Blue Pool, waar vissen in zwemmen en mensen dus ook. Erg mooi uitzicht daar, zie foto.
2e stop was het plaatsje Tilba Tilba, een historisch stadje, waar de tijd stil is blijven staan. Allemaal houten huizen en winkeltjes uit 1873, heel gezellig, zie foto.
Het was weer een hele mooie route langs de kust, met veel leuke badplaatsjes en mooie stranden. Jong en oud staan overal te vissen, het is hier namelijk nog herfstvakantie. Rond 14.00 uur kwamen we aan bij ons volgende verblijf, Worrowing Cottages in Worrowing Heights, even slikken. Ja ja back to basic na al die luxe, pfff. Van buiten ziet het er niet uit, heel gedateerd en donker, van binnen is het oké, alleen niet gezellig aangekleed. Maar de ligging is geweldig, we zitten op een kangoeroe farm. Nog nooit zoveel kangoeroes bij elkaar gezien, we zijn volgens mij ook de enige gasten. Je moet gewoon stapvoets rijden anders heb je een kangoeroe op je motorkap. Voor de lunch gingen we naar het plaatsje Huskinsson, waar we lekker aan het water gezeten hebben. Dan heb je nog de plaatsjes Jervis Bay en Vincentia in de buurt en dan heb je het wel gehad hier. Daarna op zoek naar een strand voor morgen overdag, uiteindelijke keuze is geworden Chinamans Beach of Hyams Beach, op aanraden van de locals hier. 's Avonds voor het eerst uit eten sinds we hier zijn, op zoek naar een andere chefkok. We belanden bij een Mexicaans restaurant "the 3 Gringo's". We zitten net aan tafel en dan vraagt de serveerster of we onze alcoholische drank mee hebben genomen. Wij dachten dat we het verkeerd verstaan hadden, maar het was geen grapje. Dan blijkt dat diverse restaurants geen licentie hebben om alcohol te schenken. Een BYO(B) restaurant noemen ze dat, dit staat voor "bring your own booze". Dus ze adviseerde ons om bij de slijterij om de hoek nog gauw even wat "booze" te gaan kopen. Frans een lokaal biertje en Karen een heerlijk bubbeltje uit de Barossa Valley, zie foto. Erg lekker gegeten, alleen niet goedkoop!
Daarna weer terug in ons Hans en Grietje huisje.
14 april, vanmorgen maar meteen een foto gemaakt van ons huisje. We gingen vandaag naar het strand, weer was oké gelukkig. Onze dag kon trouwens niet meer stuk, we reden weg bij het huisje en bij een groepje kangoeroes zagen we een klein koppie uit een buidel komen, we konden heel dichtbij komen om een foto te nemen. Zo schattig, we hebben nog even staan genieten van dit bijzondere moment. Dagje strand was heerlijk, lekker even niksen.
Morgen wordt voor Frans een bijzondere dag, we gaan naar de 2 plaatsen, Ettalong Beach en Gosford, net boven Sydney, waar zijn ouders gewoond hebben en 2 van zijn broers en zussen geboren zijn. Verder verblijven we de volgende 4 dagen in Sydney.

1. Enneth:
    14 april 2016
    Wat een avonturen en prachtige reisverhalen ! Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Trouwens, gebóren ben ik in het ziekenhuis van Richmond. Dat ligt niet ver van Ettalong Beach, en volgens de verhalen van pap en mam, heb ik leren lopen in de mooie Bleu Mountains. Ik ben heel benieuwd hoe het in Ettalong Beach en Gosford was. Héél veel plezier. Met liefs van, Enneth.