2 mei

2 mei 2016 - Mission Beach, Australië

2 mei
Vanmorgen richting Mission Beach gegaan. Vandaag trouwens strakblauwe lucht en de temperatuur zo'n 30 graden. Onderweg veel bananenplantages gezien, blauwe zak zit er al omheen om ze te beschermen tegen de insecten, zie foto. Verder hoopte we de Cassowarie, een hele grote struisvogelachtige met een soort hoorn op zijn kop en een blauwe nek te zien. Overal bordjes en waarschuwingen, maar geen gezien.
Eerst naar de boot waarmee we vandaag eigenlijk de zeil-en snorkeltrip zouden gaan maken. We wilde overleggen of er dan mogelijkheden voor morgen waren, dan zouden we pas laat op de avond naar onze volgende bestemming gaan, zo'n 2 uur rijden hier vandaan.
Ze had voor donderdag pas haar volgende trip gepland, maar zou kijken of ze toch nog iets voor ons kon regelen. Zo bale, als je zo dicht bij het Great Barrier Reef bent en er niet naar toe kunt.
Daarna een hike langs het strand in Mission Beach gemaakt "the Ulysses Walking track".
Zover als je kunt kijken, ongerept wit zandstrand en bijna geen mens te zien. Rechts hadden we het strand en links de huizen voor de rich and famous. Mission Beach zelf is erg gezellig, wederom veel backpackers. Je kunt hier een tandem skydive (parachutesprong) maken en dan landt je op het strand, zie foto. Ondertussen bericht dat we morgen toch met de boot "Big Mama Sailing" naar het Great Barrier Reef gaan, yeah!!!!
Voor lunch zijn we naar een super leuk "funky" cafe geweest, Bingil Bay Cafe! Beetje huiskamer idee, met hele grote waaiers buiten op het overdekte terras. Er speelde iemand piano, jong en oud liep er rond en heerlijk gegeten. Zie video en foto.
Daarna naar het mooiste strandje uit de omgeving, beetje afgelegen maar zo'n mooie rustgevende plek. Garners Beach heet het en erg bekend onder de lokale mensen. Jude had ons getipt. Wauw wat een magische plek en weer niemand te bekennen, zie foto's.
Op het strand zagen we allemaal van die kleine bolletjes zand liggen, omhoog geduwd door krabbetjes die in het zand graven. Ziet er heel bijzonder uit, zie foto's.
Langzaamaan weer terug richting de B&B gereden, onderweg zagen we nog wat paarden in de zee badderen (geen zeepaarden). Gewoon zo heerlijk relaxed allemaal hier, echt een fijne plek. Toch maar goed dat de zeiltrip niet doorging, anders hadden we dit allemaal niet gezien.
Dus morgen zeilen en snorkelen op het Great Barrier Reef. Vervolgens meteen door naar onze volgende en laatste bestemming, slapen in een boomhut in Rose Gums Wilderness Retreat, waar Frans hoopt het vogelbekdier te zien!

1. Jan en janny:
    2 mei 2016
    Wat zijn jullie een geweldige reis aan het maken.