15 april

15 april 2016 - Sydney, Australië

15 april
Vandaag vroeg op pad om richting Sydney te gaan. We hadden een tip van een collega van Indy Z gehad om in Kiama en Wollongong te stoppen. In Kiama waren we zo, dit plaatsje is o.a. bekend vanwege een "blowhole" (wanneer een enorme golf zich door een smalle spleet perst en als een geiser 60 meter omhoog spuit). Alleen toen wij daar aan kwamen, was de zee zo rustig, dat er niets omhoog spoot. Maar vanuit Curaçao weten we hoe indrukwekkend dit kan zijn.
Wollongong hebben we moeten laten schieten, omdat we anders in tijdnood kwamen. We moesten erg wennen aan de verkeersdrukte rondom Sydney. Ons hoofddoel van vandaag was om voorbij Sydney naar het plaatsje Ettalong Beach te gaan. Hier heeft de vader van Frans een slagerij gehad eind jaren 50.
Daar aangekomen, zijn we bij de enige huidige slager naar binnen gelopen en hebben hem foto's van de vroegere slagerij laten zien. Ze waren heel behulpzaam en opa werd meteen gebeld. We denken dat we de juiste plek gevonden hebben, gezien de foto's en de verhalen. Nog even de omgeving verkend en een drankje gedaan in de lokale bar daar. Het is een knus en gezellig stadje, met een mooie ligging aan zee. Niet verkeerd om te wonen.
Hierna terug richting Sydney, om onze auto in te leveren en in te checken in ons hotel. Gelukkig geen files op de terugweg, maar wat een drukte, echt even wennen!
Ons appartement in het Regents Court Hotel ligt in de trendy wijk Potts Point, dichtbij alle bezienswaardigheden. Het bijzondere van dit hotel is, dat het aan het eind van een heel rustig straatje ligt, maar als je 50 meter de hoek omgaat zit je middenin alle hectiek, van o.a. Kings Cross (de rosse wijk) en Darlinghurst (het uitgaanscentrum). We zijn heerlijk uit wezen eten bij een Thais restaurant "Spicy I am". Nu knockout op bed, morgen vroeg op voor de Bonza Bike fietstour langs de hoogtepunten van Sydney. Weersvoorspelling is goed, droog en 26 graden.