4 mei

5 mei 2016 - Malanda, Australië

4 mei
Na een heerlijke nachtrust met af en toe wakker worden van vreemde dierengeluiden om je heen, rond 8.00 uur opgestaan. Nou ben benieuwd naar het huisje en het uitzicht, haha. Deur slaapkamer open en gordijn raam woonkamer open, wauw. Echt middenin de jungle, zover je kunt kijken ongerepte natuur en dat gewoon vanaf je eigen veranda, zie foto's. Echt niet normaal zo mooi. Lekker buiten ontbeten en genoten van het geweldige uitzicht, zie foto's. Temperatuur is hier heerlijk, overdag 25 graden en 's nachts 15 graden, perfect!
Na het ontbijt gingen we op pad om onder andere een item van Frans zijn bucket list af te strepen, naast Skippy stond namelijk het vogelbekdier (the Platypus).
Eerst naar de Nerada Tea Factory, waar de "Lumholtz Tree Kangaroos" zouden zitten. Gisteravond dacht Karen een waarschuwingsbord in het donker te hebben gezien "pas op voor overstekende tree kangoeroes". Ik zei nog tegen Frans zag ik dat nou goed? Frans dacht dat ik zei pas op voor de drie kangaroes, haha. Nu snappen we het, ze bestaan dus echt. Heel schattig, er zaten er 3 in de boom. Heel apart met een lange staart, waarmee ze hun balans in de bomen houden, zie foto. Nog even rondgelopen bij de theeplantage, zie foto's. Op deze plantage is alles geautomatiseerd en kunnen ze binnen 24 uur na de pluk de thee op tafel hebben.
Volgende stop was Tarzali Lakes bij de fishfarm, daar zou het vogelbekdier in het wild leven en te zien zijn. Na entreegeld betaald te hebben mochten we doorlopen naar enkele in de bossen gelegen meertjes, waar ze ooit in terecht gekomen zijn. We kregen eerst de huisregels uitgelegd: blijf aan het praten, niet met je vinger wijzen als je er 1 ziet en geen paraplu opsteken, zie foto voor uitleg.
Nou daar stonden we dan en Karen bleef maar praten en ja hoor daar kwam de eerste te voorschijn. Je had het gezicht van Frans moeten zien, zo blij! Ze zijn niet zo groot, zo'n 30-40 cm. Gelukkig hebben we een paar goede foto's kunnen nemen, ze zitten nooit stil en komen iedere keer op een andere plek even boven water. Er kwamen een stel Chinezen aan, deze keer waren we er  blij mee, want ze waren zo enthousiast en bleven praten (kwetteren) dat er vanzelf vogelbekdieren naar de oppervlakte kwamen om te kijken wat er aan de hand was.
Nog even lekker geluncht en daarna op naar de volgende locatie, Mount Hypipamee National Park, naar "the Crater". Waar regelmatig bij de parkeerplaats en de brug Cassowaries gezien werden. We daar zijn naar de krater wezen kijken, met een diameter van 61 meter, waarvan ze denken dat het een vulkanische oorsprong heeft, zie foto. Verder heb je daar ook nog the Dinner Falls, een mooie 3 trapse waterval, zie foto. Terug bij de auto geen Cassowary gezien, snik snik. Maar wel een "Australian Brush Turkey" die hadden we ook nog niet gezien, zie foto.
Hierna gingen we naar de "Curtain Fig Tree" kijken, vertaald een gordijn vijgenboom. Heel indrukwekkend en niet uit te leggen, het is een gordijn van wortels, gigantisch hoog en breed, zie foto's. Je kunt er met een boardwalk omheen lopen.
Als laatste naar een van de vele meren hier in de buurt, Lake Eacham. Wat hier zo leuk aan is, dat ze bij dit soort publieke meren, deze geschikt maken voor familie- en vriendenuitjes. Met heel veel zitjes en gratis gas barbecues, ziet er heel gezellig uit, zie foto. Het was ook heel schoon en goed onderhouden.
Nog even boodschappen gedaan voor het avondeten. Bij de receptie met erg langaam wifi het verhaal en wat foto's van gisteren op de blog geplaatst. Nog even in het schemerdonker rondgelopen of we toevallig een Cassowary zouden tegenkomen, maar helaas. Schijnbaar was er maandag nog 1 bij een van de huisjes, toen keek hij over de schouder mee van iemand die zijn boodschappen aan het uitladen was. Schrik je je ook helemaal kapot. Morgenochtend gaan we nog een poging wagen!
Vanavond lekker in onze luxe boomhut relaxen en genieten van onze laatste avond hier in dit fantastische land. Morgen om 14.55 uur lokale tijd vertrekken we, om via Hong Kong 25 uur later in Nederland op vrijdagochtend om 6.45 uur aan te komen.

1. Gerry:
    5 mei 2016
    Wauw, Karen en Frans geweldige recaps van jullie dagen in het prachtige Australië, prachtige foto's ! Ik heb zojuist de laatste dagen in één keer gelezen..... Wat moet dit een fantastische reis zijn geweest voor jullie! Ik heb genoten van jullie blog :) Goede en veilige terugreis gewenst en Karen, tot maandag.... XXX
  2. Tineke en Ad:
    6 mei 2016
    Hoi Karen en Frans
    Wij hebben de kasuaris gezien vanuit een bungalow die een Nederlander gebouwd heeft bij Cape Tribulation, tegenover een camping, de weg naar het Noorden loopt een eind verder dood. Die kasuaris kwam een paar keer per dag even kijken of er wat te eten was. De eigenaar had gezegd dat het beest niet mocht zien dat jij het voer, (aardappel- en Fruitschillen, restanten fruit) daar neerlegde, hij komt wel kijken. Dat klopte hij kwam op z'n gemak aanlopen, pikte op wat naar zijn gading was en zonder op of om te kijken stapte hij weer door, prachtig Zo'n groot beest!
    Tineke heeft hem ook al op een eerdere reis gefilmd op een parkeer plaats bij Lake Eachem