12 april

13 april 2016 - Tanja, Australië

12 april
Zo, wat was het koud vannacht, brrr dat was wel even wennen. Gelukkig lekker bedje met flink wat dekens. Verder heerlijk geslapen zo in de natuur.
Over kinderen gesproken, er was even paniek deze ochtend, de andere buren, ook met 2 kinderen (niet de schreeuwerds), waren hun dochter van 7 jaar oud kwijt. Ze was naar het hoofdgebouw gelopen om verse eitjes te halen. Ze is zo'n 40 minuten vermist geweest, iedereen ging mee zoeken, maar uiteindelijk had ze toch zelf de weg terug naar de tent gevonden. Er zijn maar 4 tenten, dus allemaal erg overzichtelijk. Alleen met al dat water om ons heen, voelde het toch niet goed. Wat bleek, ze was geschrokken van de grote hond van de eigenaren en dacht dat het een wolf was, daarop is ze verschrikt de bossen in gevlucht en zo de weg kwijt geraakt. Nu kun je er om lachen, maar op het moment zelf toch wel schrikken geblazen.
So far Roodkapje!
Na ons ontbijtje op de veranda gingen we op aanraden van de eigenaresse, richting het dichtstbijzijnde stadje Tathra, naar de Wharf. Een mooi oud gebouw aan de kade, waar je buiten op de steigers kunt vissen en binnen heerlijk koffie kunt drinken. Heel gezellig met allemaal heerlijke pastries. Dus Karen aan de Carrot Cake! Toen we buiten bij de hengelaars (jong en oud) gingen kijken, kwam er een school dolfijnen voorbij. Niemand keek er verbaasd van op, alleen wij, schijnbaar heel gewoon allemaal. Toen zagen we als toetje nog 2 gigantische roggen onder de pier door zwemmen.
Bij het lokale tankstationnetje even op internet om weer iets op onze blog te plaatsen. Gauw terug naar de tent omkleden, om snel naar een ander lokaal strandje in de buurt te gaan. Het weer is wederom prachtig.
Dit strand was ook weer verlaten en bleek een Lagoon te zijn, heel erg mooi. We moeten onszelf vaak in de arm knijpen, dat we dit allemaal mogen zien en ervaren. Terug bij de tent, de zwemvesten aan gedaan om nog even in de Lagoon (moeras) te gaan kanoën. Wat een rust, alleen maar geluiden van dieren om je heen en af en toe wat vliegende vissen. Gelukkig niet in de kano!
We hebben weer een heerlijke dag achter de rug.
Morgen door naar Jervis Bay, zo'n 234 km naar boven, onze laatste stop voor Sydney.