Queenstown

11 maart 2023 - Frankton, Nieuw-Zeeland

11 maart 2023

Om 06.00 uur worden de motor en de generator weer aangezet en hebben we weer water en licht. Boven ons horen we de bemanning al lopen en het is nog donker en het regent. Karen staat gelijk op en gaat naar boven om de fjorden te zien ontwaken. Ik blijf nog een half uurtje lummelen in bed. Als ik daarna naar boven ga is bijna iedereen er al, maar Karen zie ik nergens. Ik dacht die zal wel buiten in de regen staan. Na een half uur ben ik haar toch maar eens gaan zoeken, want zo groot is die boot nou ook weer niet. Gelukkig zit ze voorin bij de kapitein, lekker warm en droog met een goed uitzicht, te kletsen. Het ontbijt is niet zo uitgebreid, wat toast, croissantjes en jam en yoghurt. Met een kop koffie en thee erbij is het prima. We hopen nog wat “sealife” te zien de komende uren, maar er staat een flinke wind en regen. Gisteren ben ik een aantal keren gebeten/geprikt door die kleine zandvliegen. Net als muggen, maar ze jeuken nog meer. Zitten ook overal die beesten. Helaas blijft het 13 graden en regenen gedurende de laatste uren op de boot. De kapitein zet nog even de motoren af zodat je niets hoort, alleen de watervallen. Sound of Silence noemen ze dat👌. We genieten een tijdje van de stilte. Het was al met al een prachtige ervaring, heel bijzonder! Het enige wat wij anders verwacht hadden, waren hogere en steilere smalle fjorden. Daar moet je schijnbaar voor bij de Milford sound zijn, maar daar is het weer super toeristisch! De Doubtful Sound bestaat uit bredere fjorden, maar je hebt wel het hele fjord voor jezelf alleen. Dus het was een goede keus achteraf. Aanmeren en meteen de bus in, die ons weer de hoge bergtoppen over brengt. Bij het andere meer ligt de grote boot te wachten die ons terugbrengt en om 12.00 uur staan we weer waar we de vorige dag zijn vertrokken. Alles weer de auto in en een mooie rit terug naar Queenstown, met op de achtergrond weer mooie muziek van o.a. Danny Vera (roller coaster) en een Albanees vrolijk liedje van Parno Graszt (Khade Sukar). Rond 15.00 uur komen we aan bij onze eindbestemming. Wauw de mooiste cottage waar we ooit verbleven, het is net een sprookje! Judi, goed alternatief heb je gekozen! Er staat ook een bbq en daar gaan we natuurlijk gebruik van maken. Zie video en foto’s. De temperatuur is hier 26 graden en een strak blauwe lucht zodat we in de korte broek en slippers boodschappen gaan doen voor een paar dagen. Vanavond en de komende ochtenden maken we zelf ontbijt. We kunnen alleen nergens eieren kopen? In Nieuw-Zeelandse supermarkten is er sinds begin dit jaar een groot tekort aan eieren nadat de legbatterijen sinds 1 januari dit jaar verboden zijn. Dus moeten we de komende dagen op zoek naar de vrije uitloop kippen 🐓. Fijn voor de kippen jammer voor ons, een eitje bij ontbijt is altijd lekker. 🍳 We hebben red snapper filet gescoord en een T-bone steak die ik s’ avonds op de bbq klaarmaak, lekker met aardappel salade, sausjes , stokbrood en een heerlijk Nieuw Zeelands wit wijntje. Inmiddels hebben we weer internet en telefoon. De auto afgetankt, want morgen moeten we vroeg op om naar een lokatie een uur verderop te gaan waar we een dagtocht gaan fietsen. Heel benieuwd 🚲😎

1. Indy:
    12 maart 2023
    Hihi dus het fresh eggs bord op de foto’s was helaas niet van toepassing, hihi!

Klinkt allemaal als een mooie ervaring opa en oma! Dani kijkt elke avond voor het slapen even door de foto’s heen!
    Dikke kus
  2. Yvonne:
    12 maart 2023
    Mooie ervaring weer 🤩 Geen dolfijnen gespot? Zwommen met de boot mee in Milford sound 🐬 ja die sandfly's 😖... klinkt bekend 😅