Reisdag Auckland naar Amsterdam

8 april 2023 - Uden, Nederland

7 april t/m 8 april

Vandaag 7 april moeten we om 05.30 uur opstaan en voor de laatste keer onze koffers inpakken. We weten inmiddels dat het “veiligheids- en incheck circus” hier in Auckland ruim 2 uur duurt. Om 06.00 uur nog even ontbijten, om vervolgens om 06.15 uur op de bus naar het vliegveld te stappen. Voorbereid op het ergste, viel het deze keer erg mee! We waren overal zo doorheen en zaten ruim op tijd bij onze gate! Het eerste deel van onze vlucht werd onder de naam van Singapore Airlines uitgevoerd door Air New Zealand. We hebben nog nooit zo fijn gezeten, er was nog meer beenruimte dan bij de andere 2 vluchten die we tot nu toe hebben gehad. Personeel ook zo vriendelijk weer, het voelde aan als business class 🤩. Karen had zo wel door willen vliegen naar Nederland! Vele filmpjes en 11 uur vliegen later komen we aan in Singapore.

Daar moeten we 7 uur doorbrengen op het vliegveld voor onze vlucht naar Amsterdam vertrekt. We zoeken het lounge gedeelte van de heenweg op en vinden 2 ruime stoelen. De banken waren al bezet, anders hadden we nog lekker even kunnen liggen en slapen. Al hangend en zelfs even op de grond liggend komen we de 7 uur door. De 2 eerdere vluchten en het amper slapen beginnen hun tol te eisen, we zijn erg moe. Maar we moeten nog een vlucht en die duurt 13,5 uur. Al met al viel ook die vlucht weer mee, vooral omdat we zo’n goede stoeien hadden in een rustig gedeelte van het vliegtuig. Dus na af en toe wat indommelen en filmpjes kijken komen we op 8 april om 07.25 uur aan op Schiphol, waar Annemieke ons al op staat te wachten. Zo fijn dat we in onze eigen auto naar huis gebracht werden! Was ook niet verantwoord geweest om zelf te rijden. Om 10.30 uur waren we lekker weer thuis in ons vertrouwde Uje ❤️. Boodschappen doen en proberen wakker te blijven de rest van de dag. Onze kleindochter Dani werd vandaag 3, dus hup meteen het feestgedruis in🥳. Na een heerlijk avondmaaltijd, boerenkool stamppot 😀, zijn we om 20.25 uur uitgeteld naar bed gegaan.

Het was een prachtig avontuur, wat een mooi land Nieuw Zeeland, het mooie groene heuvelachtige landschap, de ruimte, de vriendelijke mensen, mooie locaties waar we overnacht hebben en bovenal mooie en ruige natuur! De Cook Islands waren een droom die uitkwam, perfecte afsluiter van deze vakantie.

Voor de statistieken;

We hebben de afgelopen 5 weken 55.000 kilometer gevlogen. Onze koffers 18 keer in en uitgepakt. 80 kilometer gefietst, 18 kilometer gekanoëd, 152 kilometer gewandeld, 5.000 kilometer links gereden.

Hints in de blog dat we gingen trouwen:

*Foto Lord of the Rings in winkel 13-03

*Tekst beginletters “trouwen op Rarotonga“   1e 2 alinea’s blog 09-03

*Muziekje op de achtergrond tijdens video vanuit auto blog blog 11-03

*RINGS groot geschreven blog 12-03

*💍💍 23-03

*Video Gollems Pool, Frans zegt in Maori op de achtergrond “wij gaan trouwen” 25-03

*Frans naar de kapper Havelock blog 27-03

*Bruidje als je inzoomt op foto van het  Nationaal Museum Auckland + liefdes slotje ophangen Auckland blog 01-04

*Foto hartje op bed Rarotonga blog 01-04

*Girls secret video blog 02-04

*Foto hart van kokosnoten op het strand blog 02-04

*Zin ”geen risico lopen” in blog 03-04

*Slotzin van blog 03-04

We willen jullie bedanken voor het meereizen en de leuke reacties die we hebben mogen ontvangen 🥰

1. Monique:
    11 april 2023
    Fijn weer veilig thuis. Nu heerlijk nagenieten van jullie bijzondere reis. En om te proberen de balans vast te houden. Zodat jullie nog heel lang dit moois kunnen vasthouden 🙏🦋😘