Relax dag Rarotonga

3 april 2023 - Rarotonga, Cookeilanden

3 april 2023

We werden toch pas om 07.30 uur wakker, terwijl Karen vroeg op had willen staan. Slaapt zo lekker met de zee op de achtergrond. We eten een zelf gemaakt ontbijtje op onze porch. We besluiten de rest van de dag lekker te relaxen bij onze bungalow. We hebben erg mazzel met het weer hier tot nu toe, het schijnt veel geregend te hebben de afgelopen weken. Frans haalt nog verse tonijn en soy sauce, zodat we verse sashimi van tonijn voor de lunch hebben. We zijn hier op het grote terras aan zee, waar de meeste gasten hun ontbijt of lunch opeten, gaan zitten en genieten van deze heerlijke lekkernij.

We raken met een lokale dame in gesprek over Rarotonga en het toerisme en of ze niet bang is voor grote resorts. Er mag niet hoger dan een palmboom gebouwd worden en er is maar plaats voor een bepaald aantal toeristen per jaar. Zelfs Nieuw-Zeelanders mogen max. 30 dagen blijven. Daarom zal het ook authentiek blijven. Mensen van buiten eiland kunnen hier ook geen onroerend goed kopen, zonder een lokale partner/eigenaar. De begraafplaatsen zijn inderdaad bij de mensen thuis, zodat hun geliefden altijd in zicht zijn. Als men geen grond heeft of te weinig plek, wordt er grond ter beschikking gesteld, zoals een gemeentelijke begraafplaats. Uiteindelijk wordt alle grond teruggegeven aan de eilandbewoners.

Er verblijft ook een echtpaar uit Amerika hier op het resort en die zeiden vergeet Hawaï dit is de plek waar je zijn moet, niets kan tippen aan Rarotonga, we snappen nu waarom ❤️. Ze zeiden jullie zitten ook aan de goede kant van het eiland, je ziet iedere avond de zon in de zee zakken. Goede keus maar weer van Judi, die precies wist wat wij wilden.

Frans doet nog een poging hier de zee in te gaan en onze waakhond “Magic” van het park gaat gezellig mee. Die heeft nog eens echt een hondenleven hier, beetje op het strand hangen, poedelen in de zee en spelen met de visjes, af en toe een keer blaffen and dat is het 🐶🙏🏻. Zou ook wel iets voor Lola zijn 🌞.

Er liggen veel zee egels, dus Frans komt al redelijk snel terug, geen risico lopen nu met de leuke tijd die ons nog rest hier. Hij komt wel terug met een mooie blauwe zeester in zijn snorkel met zeewater. Hij is fel blauw, maar op de foto komt dat er niet zo uit, met een filtertje erover heen komt het in de buurt. We hebben om 16.00 uur een massage geboekt, hier in de bungalow en vanavond gaan we bij de andere buren eten, die hebben pasta night, we zijn benieuwd!

Angela onze masseuse was fantastisch, lekkere stevige massage, zoals wij hem graag hebben! Heerlijk zo met de zeegeluiden op de achtergrond. Super ontspannen liepen we weer over het zand, maar nu de andere kant uit naar restaurant Castaway. Heerlijk met de voetjes in het zand, pizza en pasta gegeten.

Van de kinderen mogen we niets gevaarlijks meer doen, maar op de Cook Islands, gaan we toch iets doen wat sommigen behoorlijk spannend vinden, wij vinden het wel meevallen. Geestelijk en lichamelijk voelen we ons goed genoeg om dit te doen, dus we gaan ervoor. Wordt vervolgd 😬🙏🏻

1. Charlotte Esser:
    4 april 2023
    Ik wil ook…..wacht, ik kom morgen effe langs!
  2. Erna:
    ik ga mee
  3. Wilma:
    4 april 2023
    Wat een heerlijke manier om jullie mooie vakantie af te sluiten. Geniet ze nog maar lekker!
  4. Wilbert en angela:
    4 april 2023
    Wat een af sluiting van zoon mooie rijs geniet er nog lekker van Top 👍🍷🌞
  5. Enneth:
    4 april 2023
    Wat een práchtige zeester en jullie zelf hebben ook een mooi kleurtje! 😊
  6. Annemieke:
    😍😍
  7. Jacqueline:
    Heerlijk daar, enjoy 😘
  8. Hannie:
    5 april 2023
    De zon zien zakken in de zee, zoo mooi! Geniet ze nog.
  9. Chrissie:
    Lieverds, huwelijksreizen zijn meestal ná de bruiloft he . Living the dream 😘❤️
  10. Ton en Thea:
    5 april 2023
    We zijn toch benieuwd wat jullie gisteren uitgespookt hebben. Zeker nu er, zoals we dagelijks gewend zijn, vanochtend geen reisverslag van jullie verscheen.
    Hopelijk alles goed daar. Vandaag afscheid van deze goddelijke plek en het begin van jullie weg terug naar huis. Goede reis en fijn om jullie weer snel te zien. Liefs Ton en Thea