Lake Tekapo

7 maart 2023 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

7 maart 2023
Karen had helaas weer een slechte nacht achter de rug, ik heb wat beter geslapen. Koffers inpakken, die nog niet echt uitgepakt waren gelukkig, dus dat was zo gepiept. Daarna herhaling van ons heerlijke ontbijt van gisteren. Vandaag een flinke reisdag, die we op een goed gevulde maag willen gaan beginnen. You never know 🤓

Vandaag gaan we onderweg naar Lake Tekapo, zo’n 5 uur rijden hier vandaan. Het weer was prima, 20 graden en een beetje bewolkt, herkansing na onze verregende toeristische route van zondag. We nemen dezelfde route maar nu de andere kant op, het was werkelijk prachtig! Regelmatig gestopt voor foto’s of gewoon even rondkijken en genieten van het mooie landschap.

We zien onderweg weer veel koeien en schapen, die her en der verspreid op zulke ontoegankelijke stukken staan, dat wij ons afvroegen hoe komen ze daar en hoe krijgen ze het vee weer bijeengedreven. We waren ook nog geen paarden en cowboys tegen gekomen, dus hoe dan? Op een gegeven moment stond er een “Stock” wagen stil midden op de weg 3 auto’s voor ons. In colonne volgden we zeker honderden koeien die door meerdere honden bijeen en vooruit gedreven werden. Prachtig om te zien, zie video.

Het gebied veranderde van vulkanisch, naar bergen, naar vlak, naar heuvelachtig en naar besneeuwde bergtoppen. Ook wel genoemd de Nieuw Zeelandse Alpen. We komen in de buurt bij onze eindbestemming.

Ineens zagen we zeker honderd hertjes in de wei staan. Helaas gingen we te snel voor een foto. Dit hebben wij nog nooit eerder zo gezien, een herten fokkerij. Karen heeft geen moeite met varkens, koeien en schapen maar wel met al die Bambi’s bij elkaar. Ik dacht alleen maar hmmm lekker 😋.

We zagen ook aardig wat grote bruine harige dode beesten langs de weg liggen, roadkill. Het blijken buidel ratten (Tasmanian possum) te zijn.

Uiteindelijk komen we aan bij onze B&B, welke aan het meer ligt. De verwachtingen waren hoog gespannen en die vielen gelukkig niet tegen. We werden zo vriendelijk en gastvrij ontvangen, ze had zelfs al 2x diner voor ons gereserveerd, omdat er niet zoveel restaurants zijn en veel toeristen. Het uitzicht vanaf het balkon op onze kamer is super! Zie video en foto’s. Nog een kleine wandeling gemaakt naar een mooi viewpoint en op een bankje daar van het uitzicht genoten.

We laten ons verrassen waar we gaan eten vanavond, aangezien onze gastvrouw voor ons gereserveerd heeft bij restaurant TLV.

Wauw alweer, wat een mooie plek en wat een uitzicht, aan het meer en heerlijk gegeten. Frans eindelijk zijn lambs racks😋. Nog even rondgelopen, het is gewoon niet te beschrijven zo mooi en ook bijna niet op foto vast te leggen. Vandaag op tijd naar bed, morgen gaan we een hike van 10 km doen bij Mount Cook! Hopelijk is het weer ons gunstig gezind 🙏. Straks nog even proberen de “Stargate” (Melkweg) te zien hier. Dit gebied staat namelijk bekend als het donkerste gebied van Nieuw-Zeeland 🌟

1. Ton en Thea:
    Zo mooi daar! Hier sneeuwt het ☃️
  2. Thea:
    🦌🐽🤫
  3. Annemieke:
    Prachtig 😍
  4. Jacqueline V:
    Ziet er mooi uit daar!
    Fijn dat wij mogen mee genieten!
  5. Ingrid:
    Prachtige foto's !
  6. Erna:
    7 maart 2023
    Wat een geweldige reis, nual.
  7. Hannie:
    7 maart 2023
    Prachtige fotos, heel leuk om te zien.
  8. Wilbert en angela:
    7 maart 2023
    Ziet er geweldig uit ! Jaloers geniet er maar goed van, hier is het K weer.
  9. Yvonne:
    8 maart 2023