Auckland

1 april 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

1 april 2023

Vandaag hebben we afgesproken met mijn nichtje Charlotte, ze is een volle nicht van mij. Haar vader was de broer van mijn vader. Ze heeft lange tijd op Bali gewoond, was daar getrouwd met een Indonesische man, 2 dochters gekregen en ze woont nu alweer gedurende lange tijd in Nieuw Zeeland. Haar 2 dochters en kleinzoon wonen ook hier. Haar dochters hebben hele mooie namen, maar gelukkig ook allebei een makkelijke roepnaam. Karmawati, roepnaam Pipi en Karmala, roepnaam Kadek. Dan heeft Kadek nog een zoon en die heet Latrell.

We hebben om 09.30 uur afgesproken met Charlotte en Pipi in de stad bij Parnell Farmers’ Market. Waar we gezellig even rondgelopen hebben. Toen het ging regenen zijn we gaan brunchen bij een leuk café daar. Het was de hele week mooi weer in Auckland, uitgerekend vandaag zou het de hele dag regenen. Uiteindelijk hebben we het nog een paar uur droog gehouden en een leuke wandelroute door het centrum van Auckland gedaan. We hebben gewandeld bij het Auckland Museum, zie foto. Gewandeld in het park waar een paar fantastische bomen staan, naar de Winter Garden geweest. Toen met de auto richting de haven, want ik had een missie! Ik heb namelijk van mijn (oud) collegaatje Trudy een cadeautje meegekregen toen we op vakantie gingen. Ik mocht het op vakantie pas openmaken en dan wist ik wel wat ik ermee moest doen. Ik heb het uiteindelijk volgehouden tot Queenstown en daar opengemaakt. Het was een liefdesslotje met de letters K💛F en een Nederlandse lintje eraan. Dus we moesten op zoek naar een hek waar je deze slotjes op kon hangen en dat was dus in de haven van Auckland, bij de “Wynward Wharf Ferry Terminal”. Leuk gebied daar, heel gezellig met de jachthaven, cafeetjes en de vismarkt. Uiteindelijk hadden we het hek gevonden en het slotje opgehangen, het viel lekker op met die Nederlandse kleuren van de vlag! Tot die tijd was het gelukkig redelijk droog gebleven, maar vanaf toen begon het flink te regenen. Goed excuus om te schuilen bij een Italiaanse ijssalon, heerlijk ijsje gegeten. Nog even door een leuke wijk met koloniale huizen gereden en daarna door naar Charlotte thuis. Waar we gezellig verder bijgekletst hebben, ondertussen kwamen Kadek en Latrell ook. We werden verwend met heerlijk Indonesisch eten, gemaakt door de meiden en Charlotte zelf, yammie 😋. We moesten helaas op tijd naar huis, omdat we morgen super vroeg op moeten. Het was een hele leuke, gezellige en geslaagde afsluiting van onze vakantie in Nieuw Zeeland! Morgenochtend om 06.00 uur onze auto inleveren op het vliegveld en dan vliegen we rond 09.00 uur naar de Cook Islands, Rarotonga🌴🙏😎🍹

1. Annemieke:
    2 april 2023
    Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt met nu nog effekes een flinke kers op de taart 😍
  2. Yvonne:
    2 april 2023
    Wat een mooie afsluiting van een prachtige reis!! En nu lekker nagenieten en relaxen 😇😘
  3. Erna:
    3 april 2023
    Wel een keer terug gaan dan om te kijken if het slotje er nog hangt.