Reisdag terug naar het verleden

1 april 2023 - Rarotonga, Cookeilanden

1 april 2023 (alweer!)

Drukke dag vandaag en een beetje verwarrend. Eerst iets over het tijdsverschil. De eerste weken was het duidelijk: exact 12 uur verschil met Nederland. Vorige week ging in NL de zomertijd in. Dus werd het verschil 11 uur. Vannacht om 02.00 uur ging in Nieuw Zeeland de wintertijd in, dus ging hier de klok 1 uur achteruit en werd het verschil 10 uur. Wij staan om 04.30 uur op en rijden een uurtje met de auto naar het vliegveld in Auckland, waar we de auto afgetankt achter moeten laten, want het kantoor is daar nog niet open. Een tankstation zoeken onderweg daar naartoe is nog niet makkelijk rond dit tijdstip. Het lukt uiteindelijk en we laten de auto achter op een plek bij Europcar. Natuurlijk niet zonder er foto’s van te hebben gemaakt, zodat we kunnen bewijzen dat hij onbeschadigd is.

Het is al druk op het vliegveld, waar het nog steeds een beetje een chaos is, omdat het bij de storm onder water gelopen was. Blijkt ook dat we bij een andere terminal moeten zijn, waar je met een bus naar je vliegtuig toe gaat. Zelf de bagage inchecken en geruime tijd in de rij voor de immigratie en de veiligheidscontroles. Als we alles doorlopen hebben is het al bijna tijd om te boarden, maar we moeten nog snel iets eten. De vlucht is helemaal volgeboekt en er is vertraging met de alle koffers, vanwege de mist. Dus dat werd nog een uurtje stil zitten op je stoel in het vliegtuig. De reis vandaag gaat naar Rarotonga. Dat is een van de tropische Cookeilanden en ligt in Noordoostelijke richting. Ongeveer halverwege tussen Hawaii en Nieuw Zeeland. We vliegen dus ongeveer 4 uur over een afstand van 3.000 kilometer.

Het meest bijzondere is dat het aan de andere kant van de internationale datum lijn ligt. Het is daar dus een dag eerder. Dus we vertrekken op zondagochtend 2 april om 10.00 uur en komen op zaterdag 1 april om 16.00 uur op Rarotonga aan. Nee dit is geen 1 aprilgrap!! En om het makkelijk te maken doen ze hier niet aan zomer-wintertijd, dus is het ineens weer twee uur later dan in Nieuw Zeeland. Dus het is hier nu 12 uur vroeger dan bij jullie!

We worden opgehaald door de eigenaar van Magic Reef, waar we verblijven in een hele mooie bungalow pal aan het strand. We krijgen meteen een mooie bloemenslinger om als welkom, met op de achtergrond een dame die mooie lokale muziek zingt. We ontmoeten ook de 4 jarige dochter van de eigenaar, met de mooiste groene ogen ooit en een mond die niet stil staat! I.p.v. haar vader doet zij de uitleg van het huisje, die dit geduldig allemaal aanhoort 😂. De temperatuur is 27 graden, dus we hebben onze jassen, sweaters en lange broeken opgeborgen en onze zomerkleding te voorschijn gehaald. Ik (Frans) kwam erachter dat ik van mijn zomerkleding eigenlijk alleen mijn zonnebril nog pastte😎. Gelukkig kan Karen al haar zomerjurkjes nog aan 😅. We komen terecht in een paradijs, niet normaal dat zoiets bestaat. Als je mij ooit kwijt bent, kun je mij hier terugvinden. We zitten heerlijk te genieten op onze porch met uitzicht op en het geruis van de zee, met een fantastische zonsondergang 🌅.

We gaan een hapje eten bij de buren, hoe ga je daar naar toe? Gewoon te voet over het strand, 3 minuten lopen. Heerlijk sfeertje hangt er en we hebben een perfect tafeltje. We bestellen sashimi om te delen vooraf en als hoofdgerecht Karen lekker garnalen en ik een stuk vlees. We hebben maar meteen voor morgenavond gereserveerd. Te makkelijk, kunnen we rollend naar huis. We blijven nog even op de porch zitten. De muggen vallen mee tot nu toe. Dat wordt lekker slapen vannacht met het geluid van golven op de achtergrond. Video’s volgen morgen!
Welterusten en fijne zondag 🌞

1. Ton en Thea:
    2 april 2023
    No worries Frans, op zo’n plek volstaat een lendendoek.
  2. Wim:
  5. Carla:
    Genieten 😊😎
  6. Indy:
    3 april 2023
    Wauw! Jaloers! Gelukkig gaan wij bijna zelf dus hoef ik niet lang jaloers te zijn hahah!

Maar de meest voorkomende zin in jullie blog is toch wel: Karen eet (iets met vis) en Frans een stuk vlees, hahaha! Als ik jullie was zou ik jullie blog gewoon de ‘Surf & Turf around the world noemen hahah!

Nou geniet nog maar goed! Dikke kus van ons!