Reisdag Rotorua naar Auckland

31 maart 2023 - Maungatapere, Nieuw-Zeeland

31 maart 2023

Na een rustige nacht, kan ook niet anders in zo’n mooie rustgevende omgeving, zijn we op tijd opgestaan. We hebben vandaag een lange reisdag voor de boeg. Wel met een leuke tussenstop. Jammer dat we hier alweer weg moeten, was echt een hele mooie en goedverzorgde B&B.

Na wat roadblocks en wegwerkzaamheden komen we aan bij de Waitomo Glowworm Caves. We waren heel benieuwd, al 4 jaar geleden hadden we dit geboekt bij deze reis. Met een bootje en een gids vaar je door de belangrijkste grotten en vergaap je jezelf aan allerlei stalactieten en stalagmieten die prachtig verlicht worden. Eigenlijk zijn woorden overbodig en is het ook bijna niet te omschrijven, zo mooi en bijzonder. Vanuit religieuze gronden en omdat de gloeiwormen minder licht produceren als er licht is, is het niet toegestaan om foto’s te maken. Als we in het donkerste en diepste gedeelte komen waar helemaal geen licht is, verschijnt er op het plafond van de grotten een sterrenhemel aan gloeiwormpjes. We hebben 3 foto’s van internet geplukt, wat precies weergeeft wat wij vandaag gezien hebben.

Na deze welkome en leuke pauze hebben we nog wat uurtjes voor de boeg voor we op onze eindbestemming in Auckland zijn. Toen we in de buurt bij Auckland kwamen was het een en al file rijden, dat hadden we deze vakantie nog niet meegemaakt. Rond 16.30 uur kwamen we eindelijk aan bij onze Guesthouse. Judi, onze reisadviseuse bleef maar hameren op deze accommodatie, dat dit echt iets voor ons was. Nou toen we aan kwamen rijden begrepen we al waarom, we hadden nog niet eens de binnenkant gezien 🤣. In een landelijke omgeving stopte we voor een poort, na een code ingetoetst te hebben, ging het hek open en reden we een statige oprijlaan op. Wauw wat een villa verscheen er voor ons, wij mochten in hun “Guest Summer House” verblijven, zie video’s. Pfff daar werden we blij van. Snel een hapje eten, gauw weer terug om zo lang mogelijk van deze luxe te kunnen genieten. Morgen gaan we eindelijk mijn nichtje Charlotte ontmoeten en samen Auckland verkennen. Wordt vervolgd, welterusten 😴

1. Annemieke:
    Nyzzz xxx
  2. Yvonne:
    31 maart 2023
    Wat een leuke ervaring weer! En wat een mooie accomodatie 🤩 wie zou daar nou niet kunnen wennen? 😃
  3. Enneth:
    31 maart 2023
    Wat een geweldige stek om te mogen verpozen, met dank aan Judi dus.
    Heel veel plezier met het verkennen van Auckland met Charlotte. Het is een hele fijne manier om dat samen met iemand te kunnen doen die echt alle ins and outs kent. En éxtra gezellig natuurlijk 🤗
  4. Erna:
    3 april 2023