Te Anau

9 maart 2023 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

9 maart 2023

Tevoren moet je soms een trip bevestigen en voor de boottocht van morgen hebben we die bevestiging gisteren nog gedaan. Route die we vandaag gaan doen is 416 kilometer. Ook dat is weer slingerende weg zodat mijn stuur zelden stil staat, maar dat is goed voor de arm spieren💪. Uiterst handig is nog steeds de app “maps me”, waarmee we zonder online te zijn, prima kunnen navigeren. We krijgen nog een rondleiding voor we op pad gaan van Sab Lord onze gastheer. En kennelijk geeft hij de rondleiding slechts aan selecte gezelschappen (alleen gasten die hij leuk vindt, zegt hij haha) want hij wacht tot de andere gasten weg zijn. Nu laat hij ons trots zijn “man cave” zien met allemaal bijzondere dingen die hij van zijn Aboriginal vrienden heeft gekregen, zijn Australische hangout in Nieuw-Zeeland.
Ook hangen er vele foto’s aan de muur van beroemdheden die hij mee op Safari genomen heeft zoals Nicolas Cage. Pas om 10.00 uur rijden we weg.

Raar is dat we wegrijden met 13 graden en het eerste uur regen hebben en kort daarna is het 24 graden en schijnt de zon. Altijd zien we mooie vergezichten onderweg. Ruim 5 uur hebben we te gaan vandaag. Op ons gemak gaan we rijden, want we hebben geen deadline om ergens op tijd te moeten zijn. Toch maar na 1,5 uur gestopt voor sanitaire stop en wat eten/drinken, want je weet maar nooit wanneer je weer iets tegenkomt hier. Ongeveer 100 km gereden en we waren nog niets tegengekomen. Nou mazzel dat we op een leuk tentje stuitte. Gelukkig had Karen lekker geluncht, het was een gok, maar filodeeg met 3 verschillende soorten vegetarische ballen met tomaat, feta en zure room. Al met al een heerlijke vegetarische lunch. 😋 Ik nam alleen een cappuccino.

We hebben een lekkere playlist op staan met Avici, Kensington, en vele andere, heerlijk zin roadtrip! We rijden door vele wijngebieden. Jammer dat we door moeten. Maar die komen we nog genoeg tegen de komende weken. We maakten bij 1 van de stops een praatje met een jong Duits stel die 1 jaar Sabatical hadden en terwijl ze hier waren het campertje hadden gebouwd. We mochten even binnen kijken. Bed 110 cm breed, dus je moet elkaar wel echt aardig vinden, zei hij 😂😂. Ze blijven 4 maanden in Nieuw Zeeland, het ultieme gevoel van vrijheid op deze manier kunnen reizen! We komen in de buurt van Queenstown waar ze het bungeejumpen als eerste hebben uitgevonden, bij een toffe locatie. Zie video. Bungeejumpen durfden we niet meer aan met onze oude knieën, enkels en ruggen en aangezien ik nog wel een paar kilo te zwaar weeg dacht ik: straks wordt ik ineens 5 centimeter langer. Wel werd ik enthousiast van een soort kabelbaan waar je ineens ondersteboven naar de andere kant vloog. We keken elkaar en dachten “ Lets do it”💪. Totdat we hoorden dat ze twee mensen niet goed gezekerd hadden en je al onderste boven moest vertrekken. Dus niet wat ik gezien had, dat je ineens halverwege onderste boven kwam te hangen! Laat dan maar dachten we, want we hadden de kinderen beloofd dat we veilig en heel thuis zouden komen! Dus alleen maar gefilmd en foto’s gemaakt. Met op de achtergrond “Another 45 miles to go“ van de Golden Earing rijden we verder. Nou maak daar maar 145 Miles van. We zien hertjes-fokkerijen en op sommige plaatsen staat alles door elkaar, schapen, herten, koeien en een lama. We zien nu ook weer palmbomen. Het klopt echt, iedere bocht die je neemt valt je mond open hoe mooi het hier is.

Het was een fijne reisdag en als je niet op tijd ergens hoeft te zijn, kun je spontane stops kunt maken. Rond 16.30 uur komen we aan bij ons verblijf voor 1 nacht want morgenochtend stappen we op de boot voor 2 dagen. We gaan op een motorjacht “the Southern Secret” met max. 12 gasten de Doubtful Sound (Fjorden) verkennen. Vanavond nog even dineren in het stadje hier, WIDM terugkijken en op tijd naar bed! De komende 2 dagen hebben we geen internet, dus als jullie ons missen, zijn we waarschijnlijk aan het vissen 🎣 😘

1. Annemieke:
    9 maart 2023
    Ja, mooi land hè... behouden vaart 😘😘
  2. Yvonne:
    9 maart 2023
    Leuk om deze plekken terug te zien in het land van de lange witte wolk en door jullie foto's en verhalen mee te genieten 😍 En nu een mooie boottocht! Geniet ervan!!
  3. Gerda:
    Wat een prachtige plaatjes weer! Wij genieten mee 😘
  4. Erna:
    9 maart 2023
    Wat een mooie ervaringen beleven jullie en heerlijk om toch mee te kunnen genieten.
  5. Jacqueline:
    10 maart 2023
    Hoe gaaf luitjes, heerlijke reis zo te zien. Prachtige natuur overal en de lui super relaxed!!! Enjoy doubtful sound