Aankomst Calagary

3 juni 2017 - Calgary, Canada

De dag is eindelijk aangebroken. Niet dat we er recentelijk zo naar uitgekeken hadden. We hadden het al 8 maanden geleden gepland en betaald en de laatste tijd zo hard en veel gewerkt dat de vakantie slechts nog een beetje in het achterhoofd aanwezig was. En ineens was het zover. 's Avonds van te voren had Karen nog laat gewerkt en bij thuiskomst van alles in een koffer gemikt en de tickets geprint.

's Morgens een broodje, een kop koffie en op pad. Ma opgehaald. En daarna naar Annemieke die ons wegbrengt. Ontzettend rustig op de weg en we zoeven naar Schiphol, waar Annemieke een pitsstop maakt (waar Max Verstappen nog trots op zou zijn) en bij " kiss and goodbye " worden wij drieën door haar uitgezwaaid. Inderdaad veeeel te vroeg, maar tegenwoordig met die lange wachttijden weet je nooit. We eten onze zelfgemaakte broodjes en shoppen wat (misschien hebben ze in Canada geen whiskey) en vertrekken mooi op tijd de lucht in, in onze extra ruime stoelen. Canada here we come.!! Het is 8,5 uur vliegen en al dropjes etend en ma patience spelend met een filmpje hier en daar, vliegen we naar Canada. Ondertussen ligt driekwart van de mensen in het vliegtuig te slapen of ze doen pogingen daar toe, opgevouwen of languit, met of zonder deken. Ik zie het wel weer: slapende mensen worden er echt niet mooier op!

Voor we het weten staan we in Calagary, "boots on the ground" (volgens mij betekend dat toch iets anders :-) Alles liep gesmeerd, we moesten alleen erg lang op onze koffers wachten, ma kreeg het al een beetje benauwd. We werden verwelkomd door een soort van gepensioneerde cowboys op het vliegveld, die je de weg wezen, echt grappig. Gauw de auto ophalen, waar ze je nog allerlei extra's proberen aan te smeren, maar wij vonden deze auto meer dan groot genoeg en hadden zelf onze tomtom meegenomen. Zo klaar om naar het hotel te gaan. We logeren in de Best Western, vlakbij het centrum. Onderweg nog mooi uitzicht op de skyline van Calgary.

Na ingecheckt te zijn, meteen richting het centrum, omdat we last begonnen te krijgen van de jetlag en we zolang mogelijk op wilde blijven. Op naar de 191 meter hoge Calgary Tower, waar je een 360 graden view over Calgary hebt, met in de verte de Rocky Mountains! Je zoeft met de lift naar boven en daar aangekomen kun je rondlopen. Een bijzonder spannend stukje daarboven omdat je op een doorzichtige glazenplaat staat en dus tussen je benen door bijna twee honderd meter naar beneden. Het is een sterke glasplaat weet ik inmiddels want ik heb er een paar keer hard op gesprongen! ( ja ik geloof niet zomaar alles) Daarna gezellig naar het grote fonteinbad( een ander woord kan ik niet bedenken), waar jong en oud in het ondiepe water spelen bij een buitentemperatuur van 25 graden. Daarna een hapje gegeten op het terras, wat trouwens best duur is.

Terug naar het hotel en even alles wat elektrisch is aan de opladers, (you never know) en vannacht gaan we zelf ook maar even aan de oplader want we zijn erg moe.

Ondertussen contact met vriendinnetje van Indy uit Curacao. Larissa is hier naar toe verhuisd toen wij terug naar Nederland gingen. We komen bijna langs hun huis als we morgen op pad gaan naar Canmore. We hebben afgesproken dat we daar morgenochtend op de koffie gaan, dus dat is een onverwachtse leuke verrassing.

1. Indy O:
    4 juni 2017
    Klink goed en wat ben ik jaloers!!!
  2. Indy:
    4 juni 2017
    Hahah ik zie je al helemaal springen op die glazen plaat! Heel veel plezier
  3. Yvonne:
    4 juni 2017
    Klinkt fantastisch!! Zo te lezen gaan jullie weer een mooi avontuur tegemoet. Geniet ervan! Ik ga jullie volgen :-)
  4. Yasmin:
    Heerlijk❤️
  5. Ton en thea:
    4 juni 2017
    Zo en nu weer lekker rustig an en genieten van al het moois van Canada. Groetjes van ons
  6. Monique:
    4 juni 2017
    Leuk om jullie weer te mogen volgen in jullie avontuur. Geniet er van!
  7. Marianne ten w:
    4 juni 2017
    Klinkt goed, genieten is een kunst... en dat kunnen jullie.
  8. Annemieke:
    4 juni 2017
    ieuwww...hoog... leuke foto's. Veel plezier en dikke knuffel xxx
  9. Paula Goossens:
    4 juni 2017
    Een hele fijne reis samen! X
  10. Betty:
    4 juni 2017
    Oh, wat een mooi begin... Jaloers!! Veel plezier samen.
  11. Marlies de Graaf:
    5 juni 2017
    Hello darlings! Ik had jullie vertrekdatum gemist dus geen goede reis kunnen wensen. Bij deze alsnog heeeele goede reis. Voor mijn gevoel zijn jullie pas net terug uit australie en nu alweer naar de andere kant van de wereld. Have fun en ik lees graag jullie verslagen. Xxx
  12. Josephine:
    5 juni 2017
    Kaatje. Ik dacht dat je bij Miek logeerde, gezien de volle oprit ;)