7 april

8 april 2016 - Wilsons Promontory National Park, Australië

7 april donderdag.
Vandaag gaan we 475 kilometer wegkloppen. Eerst verse broodjes gehaald bij de "Bakery". Ontbeten en op weg. Het weer is wat bewolkt, via de binnenlanden rijden we terug naar Melbourne en daarna richting Wilsons Promontory. Het landschap glijdt aan ons voorbij en lijkt op zuid Frankrijk of zuid Afrika, glooiend met zwart witte koeien, schapen en paarden. Vandaag hebben we een nieuwe "hobby" ontdekt: het fotograferen van waarschuwingsborden voor dieren. In Nederland heb je gewoon 1 bord : "pas op voor wild" , maar hier 1 voor elk diersoort die je in het wild tegen kunt komen. Net voor we bij ons verblijf in het afgelegen National Park aankomen steekt er opeens echt een Wombat over. Niet helemaal overigens, eerst bleef hij midden op de weg zitten om zich uitgebreid te krabben (of bleef hij echt poseren zodat wij foto's konden maken?), alvorens met een knorrend geluid de bosjes in te verdwijnen. Onderweg boodschappen gedaan zodat we in ons huisje aan de zee, in the middle of nowhere, straks een lekkere
T-bonesteak en zalm op de bbq kunnen gooien. Het huis staat vlak aan zee met uitzicht op de baai. Rond 16.30 uur waren we er. (nee oom Ank we hebben echt niet te hard gereden :-) In onze achtertuin zit een dikke Koala, in een grote Eucalyptusboom. Dit komt echt wel dicht bij een paradijsje zo mooi.

1. Erik en Joelle:
    8 april 2016
    Hoi Karen en Frans,

Super mooi dat huisje, geniet ervan