6 april

6 april 2016 - Port Fairy, Australië

6 april woensdag
Vandaag op tijd vertrokken om het laatste stuk van de Great Ocean Road te gaan rijden. Vannacht en vanmorgen vroeg had het nog flink geregend, dus duimen maar dat het toch af en toe droog zou zijn.
Als afscheid van onze mooie lodge sprong er nog even een hele groep wilde kangoeroes over, vlak voor onze auto.
Onze 1e stop was Castle Cove, dat was een opwarmertje voor wat er nog komen ging. 2e stop was Gibson Steps, na een lange steile trap naar beneden langs de klifwanden kwamen we op het ondergelegen strand, wauw wat een imposant uitzicht. En het was net even 10 minuten droog, wat een mazzel!
Onze volgende stop zou het hoogtepunt van de Great Ocean Road moeten zijn, de Twelve Apostles. We waren gewaarschuwd voor de vele toeristen, vandaar dat we op aanraden ook vroeg op pad waren gegaan. Wederom stopte het met regenen toen we uitstapten. Onderweg lopend naar het uitkijkpunt zagen we al hele hordes staan, jawel deze keer waren ze ons voor en hebben we de rollen omgedraaid en foto's van fotograferende Japanners gemaakt, haha. Maar het uitzicht was spectaculair, daar werd je even stil van. Je ziet 60 meter hoge rotspilaren in de zee, we hebben ze geteld (het zijn er trouwens maar 8)! Frans vroeg zich af of er 4 gestolen waren. We zijn er wel even blijven rondhangen, omdat het zoooo mooi was. Daarna kwam een minder bekende, maar zeker niet minder mooi uitzichtpunt Loch Arch Gorge, het betreft hier allemaal hele mooie rotsformaties in zee. Hier hadden we allebei zo iets van, dit is niet op foto vast te leggen. Ik heb met een panorama foto geprobeerd dit voor jullie vast te leggen. Als laatste stops bezochten we The Arch en de London Bridge. Allebei hele mooie boog rotsformaties in de zee. Zo dat was me een dagje highlights, echt een aanrader die Great Ocean Road. De weergoden waren ons vandaag iedere keer goed gezind, ondanks de flinke regenbuien gedurende de dag. Hierna gingen we richting ons volgende adresje, een huisje in Port Fairy, aan het eind van de Great Ocean Road. Een schattig klein huisje aan zee. Na boodschappen gedaan te hebben in zo'n mega warehouse, hebben we vanavond ons eigen potje bereid. Helaas geen internet, dus zo meteen op pad om dit stukje te kunnen plaatsen. Morgen hebben we een lange reisdag van 475 km voor de boeg.

1. Josephine:
    7 april 2016
    Lieverds. Wat heerlijk, dat jullie na zo'n lange reis, wakker gehouden door blèrende kinderen veilig zijn aangekomen downunder.
    Nu al mooie verhalen en prachtige foto's en nog maar net een paar dagen weg uit ons kikkerlandje.
    Hoewel: zondag 3 april leek het wel zomer! Zon en hier en daar meldingen van bbq's.
    Hier 6 april Hollands drama ivm referendum over Oekraïne.... ver van jullie bed show denk ik.
    Ben benieuwd naar de rest van jullie belevenissen en kijk uit naar jullie verhalen!!!
    Vooralsnog, kus voor beiden en de groeten aan Kanga en Roo.
    P. S. Ik wil reïncarneren als een koala......XXX
  2. Josephine:
    11 april 2016
    Lieve K&F. Wat een mooie verhalen en prachtige foto's weer. Nu al zoveel gezien en jullie zijn er pas net. Sebastiaan niet gevonden,oh gruwel?!
    Wij beginnen nu ook met aftellen voor onze reis. Jippie!!!
    Enjoy en tot het volgende avontuur. X.
    P. S. Sebastiaan, is een 8potige griezel.....