5 april

5 april 2016 - Cape Otway, Australië

5 april dinsdag.
Lekker geslapen en het zonnetje schijnt. Tijdens het ontbijtje komt er op 20 meter afstand een kangoeroe voorbij huppen, heel normaal hoor. Daarna vroeg naar de vuurtoren Cape Otway Lighthouse, hier 5 minuten vandaan (voor de hordes met bussen met Chinezen komen). Lekker even uitwaaien bovenop de toren. Door naar de reuzenvarens in Maits Rest, hier heb je dus 100 meter hoge Cedars en 4 meter hoge varenbomen, heerlijk dat tropische gevoel.
Onder weg komen we veel oude volkswagenbusjes tegen of "wannabee " vwbusjes. Dat zijn dan gewone nieuwe ford busjes die als een volkswagenbus geschilderd zijn inclusief opruiende teksten zoals "don't steal from us, the governement hates competition." De binnenland route van 20 kilometer onverharde weg die ons aangeraden is door onze gastheer, levert mooie landschappen op. De Triplet Falls daarentegen vielen tegen, ze zeggen doordat er de laatste tijd weinig water gevallen is, maar wij zijn gewoon een beetje verwend denk ik. Weidse heuvelachtige uitzichten onder het rijden. Wij snappen wel dat Nederlanders zich hier thuis voelen. Vanmiddag nog even bij de Koala's gaan kijken die in de Ecolodge opgevangen worden. Wat een leven hebben die: 20 uur slapen en vier uur eten per dag! Na weer een heerlijk avondeten, met de groep naar buiten om de sugargliders en potoroos (Kangaroo rat) in de opvang te bewonderen. Sugargliders zijn een soort eekhoorntjes die 90 meter kunnen vliegen. Gewapend met honing gingen we naar binnen en je had meteen 2 of 3 van die beestjes in je nek, erg hoog knuffelgehalte. Nu op tijd naar bed, om morgen de Great Ocean Road verder te gaan verkennen. Sinds een paar uur regent het, dus hopen dat het morgen beter weer is.

1. Annemieke:
    5 april 2016
    Tjonge...klinkt heerlijk.... Ga zo door. Superleuk om te lezen xx
  2. Jaap Bakker:
    5 april 2016
    REGEN??? wij Nederlanders doen het goed daar in Aussie. Regen........ Ze zeggen dat je daar in 1 dag 4 seizoenen kunt hebben, dus vast wel prachtig morgen xxx
  3. Betty:
    6 april 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Sommige foto's zouden in Nieuw-Zeeland gemaakt kunnen zijn. Blijf lekker genieten!!
  4. Tineke en Ad:
    6 april 2016
    Wij zijn erg blij dat jullie het een mooi land vinden, jullie hebben al een beest meer gezien, dan wij die Quoll! Die Sugar glyders kennen wij ook, gewoon ergens aan de rand van een bos aan een boom voor een bungalow een streek honing en nog geen minuut later waren ze er al. Tineke koopt altijd zaden voor de Parrots en runder !! gehakt voor de Kukkaburras, de Aussies vinden het niet altijd gepast dat voeren. Leuk dat jullie nog tijd vinden voor een verslag.