3 en 4 april

5 april 2016 - Cape Otway, Australië

Zondag 3 april.
Na een zeer rustige vlucht van 8 uur, 's avonds in Melbourne aangekomen. Na het zien van al die afleveringen Border Security toch maar opgegeven dat we pindakaas en kaas bij ons hadden, gelukkig werden we niet apart genomen voor een visitatie, haha. We hadden een hotel bij het vliegveld, dus dat was makkelijk, heerlijk voor het eerst in 36 uur weer in een bed slapen.
Maandag 4 april.
Vroeg wakker, om 4.00 uur jetlagje, pffff. Dus al eerder onze auto opgehaald en vroeg op pad, richting de Great Ocean Road.
Hier zijn we dan in het land van Skippy en Flipper. In het land waar mijn (Frans) ouders en mijn oudere broers en zussen gewoond hebben en sommige geboren zijn. Links rijden hebben we wel vaker gedaan in Suriname, Jamaica en Zuid Afrika dus dat valt wel mee, alleen bij het instappen blijk ik toch nog wel eens mijn stuur kwijt te zijn!!! Eerst naar Torquay naar het begin van de Great Ocean road en met uitzicht op de oceaan lekker ontbeten. Dankzij Ellen en Mirjam zijn we gestopt bij Bells Beach. Er stonden veel auto's geparkeerd langs de weg, maar verder was erg weinig te zien. De truc was dat je 3 minuten naar beneden moest lopen en dan kom je uit bij het surf paradijs van Australië, wauw wat een spektakel! Op weg richting Lorne en Apollo Bay, met onderweg geweldig mooie vergezichten op de slingerachtige weg met zicht op de woeste zeekust. Diverse stops gemaakt en veel mooie foto's. De Great Ocean Road doet zijn naam eer aan. Rond 14.30 uur kwamen we aan we bij onze mooie Great Ocean Ecolodge en werden daar ontvangen door een jong Nederlands stel die hier de scepter zwaait. Eerst een uurtje geslapen (jaja wij worden ook een dagje ouder) en daarna een lekkere "high thea" met o.a. een Australische sticky vijgentaart. Hierna een rondleiding door het daarachter gelegen natuurgebied en de eerste koala's en kangoeroe's en Quolls (soort van marter) gezien. Wauw je went er wel snel aan, dat er zo'n Skippy voorbij hupst. Alleen de 1e keer schrok ik mij kapot en liet bijna mijn telefoon vallen. s' Avonds met alle gasten (9 stuks) heerlijk gegeten. Rond 21.30 uur ging bij ons het lampje uit.

1. Ton en Thea:
    5 april 2016
    Ha lieve mensen, wij vinden het bijzonder dat jullie daar zijn. Wij volgend jaar, dus voor ons is dit allemaal dikke voorpret. Dus houd je niet in....
  2. Ingrid:
    Lekker voor Karen zo'n rustige vlucht ;) Veel plezier nog. x
  3. Jacqueline V:
    5 april 2016
    Klinkt nu al allemaal super! Geniet ze!
  4. Jacky:
    5 april 2016
    leuk die koala"s en skippy's , enjoy your trip!