28 april

28 april 2016 - Magnetic Island, Australië

28 april
Na een heerlijke nachtrust (op Karen na) rond 8.00 uur buiten ontbeten, een gigantisch ontbijt had Robin voor ons klaar gemaakt. Vers fruit, toast, eieren etc de hele mikmak. Er zitten hele mooie vogels "Rainbow lorikeets" soort mini papegaaitjes in de tuin, die vlogen af en aan terwijl wij daar zaten te ontbijten.
Robin zou ons na het ontbijt een kleine tour voor Wildlife geven. Dit alles was bij haar om de hoek, eerst naar een kleine koala kolonie. Dit was de 1e keer dat we ze in het wild zagen, zo schattig en zo lui! Je moest echt goed kijken om ze te vinden. Daarna een mierennest, groene mieren, bestaande uit allerlei bladeren aan elkaar geplakt als een bol in de boom.
Een hele mooie bloeiende eucalyptusboom, zie foto.
Toen naar een stukje national park, waar duizenden vlinders zaten, allerlei kleuren, maar voornamelijk hel blauw, zie foto en video. Overal waar je keek en liep zag je vlinders. Mijn vriend de Golden Orb spider zat ook nog in een flink web en we hebben fruitvleermuizen (fruitbats) gezien. Die hingen hoog in de bomen boven ons. Echt een stukje jungle, met mooie bamboe en allerlei soorten palmbomen.
Na onze privé tour gingen we voer voor de rotswallabies kopen, die kun je hier voeren. Aan de kust op een doodlopend stuk bij hele mooie grote rotsen kwamen ze vandaan als je het voer strooide. Echt leuk, uit alle hoeken kwamen ze te voorschijn, klein en groot. Je kunt op die plek aan de overkant ook de vissen voeren, dus we hadden gisteren wat brood bewaard. Zo dat waren me een stel schrokoppen, ook weer heel veel en allerlei soorten, klein en groot. De grote schrokoppen waren "diamondback mullets".
Je kunt hier trouwens heel bijzondere auto's huren, topless auto's. Zie foto.
Toen vervolgde we onze tocht over het eiland richting Picnic Bay, waar we onze massage hadden. Ben benieuwd, een klassieke Thaise massage. Frans ging eerst en het was een echte Thaise massage, al zijn ledematen zijn 3 cm langer geworden. Toen ze uitgewandeld was over zijn rug, was Karen aan de beurt. Helaas voelde Karen zich al de hele dag niet zo lekker, dus voor haar was de massage een beetje too much, ze voelde zich er niet beter door. Terug naar onze B&B om de fietsen, zwemspullen en handdoeken te pakken om naar het strand te gaan. Was hier maar 10 minuten fietsen vandaan, naar Horseshoe Bay beach, zie foto.
Wederom backpackers heaven, heel veel jongelui, met een mooie hostel voor hun om de hoek. Koala Village, waar de jeugd in grote zitzakken buiten op de porch lag met natuurlijk hun mobieltjes in de hand. Wat een leven!
Heerlijk op het strand gelegen, Frans heeft nog gezwommen in het warme zeewater. Het zwemgedeelte is met netten afgeschermd.
Na 1,5 uur zonnen naar huis, want Karen voelde zich nog steeds niet lekker, misschien toch te weinig gedronken? Na even op bed te hebben gelegen toch maar een hapje gaan eten in Horseshoe Bay, bij de lokale pub aan het strand, the Marlin Bar Tavern. Het was vanavond Parmy night, dus Frans ging voor de chicken parmigiana inclusief biertje voor de schappelijke prijs van 15 Australische dollar. Dat was een koopje, waarschijnlijk ook met het oog op de backpakkers. Daarna nog even bij de B&B buiten gezeten en genoten van de tropische avond. Het doet ons erg aan Curaçao denken, inclusief de gekko's en tropische geluiden.

1. Ton en thea:
    28 april 2016
    Geniet er maar lekker van!! Tegen die tijd dat jullie thuiskomen, wordt het hier ook eindelijk mooi weer, dus goed getimed mensen!
    Wij zijn nu bij John, ook lekker warm....althans een stuk beter dan in Nederland.
    Lees zojuist op bd.nl dat Verwijst auto's volledig is afgebrand.....