27 april

27 april 2016 - Magnetic Island, Australië

27 april
Lang leve de Koning!
Voor ons lang leve de vakantie. We zijn van paradijs naar paradijs gegaan.
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt hadden we besloten 1 uur eerder onze auto op te halen. Het was namelijk ruim 3,5 uur rijden naar de ferry in Townsville en we hadden kaartjes voor de boot van 12.15 uur. Dus toch vroeg op vandaag, het regende trouwens toen we weggingen.
Onderweg was het erg rustig op de weg, een vlak en erg groen landschap. Het was een en al suikerplantage, kilometers lang. We hadden heerlijke Caribische muziek van onze playlist, dank je wel nog Marja & Ludwig! Sofia, Betty en Yvonne, jullie snappen wat wij bedoelen, haha. Het was ondertussen 29 graden buiten (sorry). We kwamen ruim op tijd bij de boot aan en namen de auto mee naar de overkant.
Magnetic Island deed ons een beetje denken aan de serie van vroeger "Fantasy Island", waar de kleine dwerg riep " the plane the plane".
We werden ontzettend enthousiast toen we de folders lazen over het eiland en wat er allemaal te doen is. Na 40 minuten varen waren we er. Het is een tropisch eiland, erg groen en heuvelachtig, het grootste gedeelte bestaat uit nationaal park, met veel wildlife.
We werden hartelijk welkom geheten door Robin & Phil van Magnetic Island B&B. Met heerlijke carrotcake en lekker chocolate chip cookies, echt waar Indy. Het is een gigantisch huis met 2 ruime gastenkamers en een gedeelde badkamer, maar aangezien wij de enige gasten zijn, lekker voor onszelf. Wifi, koelkastje, bbq wat wil je nog meer?
Robin heeft ons meteen een kleine tour gegeven en geregeld dat we verse vis (bij een lokale visser) voor op de bbq hadden voor vanavond. Verder heeft ze een massage voor ons geregeld voor morgen, heerlijk!!!!
Nog wat boodschapjes gedaan en nu zitten we te relaxen op de porch met een glas Australische witte wijn, omringt door tropische geluiden.
Tegen zonsondergang moet de poort hier dicht , anders zit het vol met wallabies. Dus die zullen we straks ook nog wel zien.
We hebben "blue salmon" gekocht, ben benieuwd hoe het smaakt.
Het heerlijke van deze 3 dagen is, dat we niets gepland hebben, echt bijtanken van de afgelopen 2 tours en reisdagen. Klinkt raar bijtanken als je op vakantie bent, maar toch voelt het zo.
Visje was heerlijk. Goede afsluiting van een heerlijke dag.

1. Indy O:
    27 april 2016
    Neem die carrotcake en chocolate chip cookies maar mee hier naartoe!!!