29 april

29 april 2016 - Magnetic Island, Australië

29 april
We hebben redelijk op tijd ontbeten omdat we vandaag een hike wilde gaan doen, " the Forts" een wandeling van ongeveer 2 uur.
Bij het ontbijt hadden we deze ochtend mazzel dat de Rainbow Lorikeets volop aanwezig waren. Frans kon ze gewoon voeren en ze kwamen zelfs uit zijn hand eten, zie foto's.
Na flink gesmeerd te hebben met zonnebrand en muggenspray gingen we op pad. "The Forts" is een berg, waarop in de Tweede Wereldoorlog 2 grote kanonnen stonden om het vaste land met name Townsville te beschermen. Hiervoor waren er namelijk 3 luchtaanvallen uitgevoerd op Townsville door de Japanners. Restanten van de verblijven, munitiedepots en de uitkijktoren waren nog te bezichtigen. Tevens bood de uitkijktoren een 360 graden view over Magnetic Island, heel erg mooi, zie foto's. Onderweg naar boven lagen er pijlen op de grond gemaakt van houten takken, die aangaven waar de koala's die dag zaten. Het was ondertussen al 29 graden, dus we hebben het rustig aan gedaan. Het was een mooie tocht maar wel erg vermoeiend.
Vandaar dat we de rest van de middag bij het zwembad zijn gaan liggen om lekker te luieren en een beetje bij te kleuren.
Heerlijk dat we niets gepland hadden. Het enige wat we niet wilde missen vandaag was de zonsondergang aan Horseshoe Bay beach, zie foto. Daarna bij de Mexicaan aan het strand, Noodies on the Beach (wat een naam!) lekker gegeten. Dit is alweer onze laatste avond hier op Magnetic Island. Morgen gaan we noordelijker richting Cairns, naar het plaatsje Tully bij Mission Beach.