24 april

24 april 2016 - Airlie Beach, Australië

24 april
Het wekkertje ging af om 05.45 uur daarna ontbijten en met de taxi naar het vliegveld, waar we om 8 uur vertrokken met maar 14 mensen in het vliegtuig, terwijl er toch echt 88 zitplaatsen waren. Op Hamilton Island aangekomen bleek dat een mini vliegveldje te zijn en zodra we naar buiten liepen konden we met de ferry naar het vaste land van Airlie Beach. Lekkere temperatuur zo'n 25 graden en een subtropisch klimaat met palmbomen. Echt toeristisch en veel backpakkers. Bij de reisorganisator van onze zeiltrip moesten we de koffers achterlaten en alleen de noodzakelijke bagage voor twee dagen in een rugzak pakken. Toen begon het echt hard te regenen en aangezien wij van alles bedacht hadden, maar geen regen, was dit toch echt een "tropische verrassing". Dus duimen voor beter weer de komende dagen. Het was een "BYO" trip. Dus maar wat drank ingeslagen en rond 15.00 uur de boot op. Voordat we aan boord gingen moesten we onze "thongs" uitdoen! De Engelsen uit de groep keken raar op, want bij hun betekent dit string. Ze vertelde later dat ze dacht, wat voor boot zijn we nu terecht gekomen? Maar dit betekent in Australië, slippers, haha. Een mooie catamaran met 4 privecabines. Er zijn vier stellen aan boord, Australiërs, Engelsen en wij. De schipper heet Philip en zijn partner Deborah, ze doen dit 7 maanden per jaar in Australië en de andere 4 maanden in Nieuw Zeeland, waar ze een eigen boot hebben. Deborah verzorgt het eten drie keer per dag. Ieder stel werd naar hun cabin gebracht met uitleg hoe het allemaal werkt. Ik was verbaasd en heel blij hoe ruim alles was. We hadden een eigen toilet met douche ineen. Voor te douchen trek je de kraan met douchekop uit de wasbak en kun je een korte douche nemen, alles wordt nat. De vloer waar je op loopt is de douchebak en met een druk op de knop loopt al het water weg.
In twee uur tijd naar Hooks eiland gevaren. Het eerste uur op de motor en daarna op de zeilen. Erg mooi, veel mooie en onbewoonde, groene eilanden met af en toe een zeiljacht of boot in de verte. Uiteindelijk rond zonsondergang voor anker gaan liggen in een stille baai van Hookseiland. Deborah had lekkere hapjes gemaakt en daarna ging de bbq aan. (Ja ook op een boot kan dat) lekkere kip met aardappelsalade en voor Karen een vegetarische curry. Koffie na en toen was het inmiddels donker. Iedereen een paar drankjes en wat sterke verhalen. Daarna hebben we samen lekker op het voordek in het donker naar de heldere sterrenhemel liggen kijken, zo betoverend. Aangezien we erg moe waren kropen we al om half negen in bed. Op zo'n boot hoor je alle geluiden, waterpompen, deuren en van alles zodat we nog een uurtje wakker lagen tot iedereen in bed lag. Karen had een pil ingenomen tegen zeeziekte voordat we 's morgens gingen, 's avonds wat alcohol en toen een halve slaappil, dus die voelde zich net een koala, beetje stoned!