22 april

23 april 2016 - Alice Springs, Australië

22 april
Ik denk niet dat er veel mensen uit de groep goed geslapen hebben, er liepen huilende dingo's rondom de tent. Ik moest eruit en durfde niet, ik was echt blij dat het ochtend was. We hadden een gekko in de tent, maar daar waren we wel blij mee, die aten de vliegjes op. Onze overbuurman die geen goed werkende rits had in zijn tent, had een spin in zijn tent! Dus het is wel weer genoeg geweest, we kijken uit naar een normaal bed, met eigen douche en toilet. Maar het was het allemaal waard, wat een mooie trip.
We hadden ontbijt met gebakken eieren en spek, op een hele speciale manier klaargemaakt, zie foto.
Alles weer afwassen en inpakken en op naar onze eindbestemming Alice Springs.
Gelukkig met nog hele mooie stops onderweg, in de West MacDonell Ranges.
1e stop Ormiston Waterhole and Gorge. Daar kon je kiezen uit een wandeling van 1 uur, zwemmen of pootje baden in een meertje. Karen ging met een aantal van de groep wandelen en Frans ging pootje baden. Hele mooie wandeling, je liep in een kloof met prachtige uitzichten. Je eindigde onder in het dal in een soort oase. Vanaf daar werd het pad niet duidelijk meer aangegeven en probeerden we op goed geluk de weg terug te vinden. Over rotsen klauterend kwamen we in de buurt van het meertje waar de rest was. Maar toen kwam de truc, hoe kwamen we bij het meertje zonder natte voeten te krijgen. Karen ging als 1e en kwam droog aan de andere kant, ik kreeg meteen een nieuwe bijnaam "spiderwoman", haha. Ik realiseerde mij alleen niet dat de rest niet zo'n lange benen had als ik. Met hulp van elkaar trokken we iedereen om de rots heen, maar de meeste met 1 of 2 natte schoenen als eindresultaat, zie foto. Frans had heerlijk genoten van zijn rust en pootje baden in zo'n mooie omgeving.
2e stop Ochre Pits, een soort steengroeve, waar je alle verschillende aardlagen en kleuren heel goed kon zien. Deze gekleurde grondstoffen werden door de aboriginals gebruikt voor hun lichaamsschilderingen.
3e stop Ellery Creek Big Hole. Terwijl onze lunch klaargemaakt werd, kregen we de tijd om te gaan zwemmen in wederom een heel mooi bergmeertje. Water was ijskoud en oranje van kleur, maar het was heerlijk als je er eenmaal door was. Echt heel betoverend, er waren ook geen andere toeristen, dus we hadden het helemaal voor onszelf. Na onze laatste gezamenlijke lunch met nog 1 stop te gaan, zijn we niet ver meer van Alice Springs verwijderd.
Laatste stop is Simsons Gap, een van de vele mooie kloven van de West MacDonnell Ranges.
We werden als 1e afgezet bij onze B&B, afgesproken dat we vanavond met onze groep een farewell dinner hebben in de stad.
We werden hartelijk ontvangen, we kregen zelfs een upgrade naar het vrijstaande appartement buiten i.p.v. kamer in huis. Dus dat was heerlijk, het is een klein paradijsje hier. Zwembad, hottub, groot appartement met alles erop en eraan en een wasmachine! Dus gauw koffers uitpakken en schoonmaken, berg was wassen en onszelf, alles zit helemaal onder de rode stof.
Om 18.30 afgesproken in centrum Alice Springs bij Uncles Tavern, iedereen was schoon en opgetut, bijna onherkenbaar, haha.
Was erg gezellig, emailadressen uitgewisseld om foto's uit te wisselen en met sommige zullen we contact blijven houden. Het was een onvergetelijke ervaring. We hebben nu alle foto's van de afgelopen 4 dagen geplaatst. Bedankt voor al jullie leuke reacties en dat jullie het blog lezen.

1. Indy:
    23 april 2016