21 april

22 april 2016 - Mount Zeil, Australië

21 april
Na een redelijke nachtrust, om 6.00 uur ontbijt om op tijd te vertrekken naar Kings Canyon. Gisteravond uitleg gehad over de hike die we daar gaan doen. Je hebt hike 1 (moeilijk, stijl omhoog), hike 2 zelfde uitzicht als 1 maar via een minder stijle route en hike 3 een wandeling van 1 uur beneden bij het rivierbed. Bijnaam voor hike 1 is de heartattack hike!
Frans en ik gaan dan ook braaf voor 2, als Frans teveel last van zijn knie krijgt, heeft hij de mogelijkheid om terug te gaan.
Wauw wat was dit mooi en zo de moeite waard! De klim was goed te doen en het uitzicht boven spectaculair. Je stond bovenaan de top van een gigantische kloof en je kon er zo inkijken. Je moest geen hoogtevrees hebben als je in de buurt van de rand kwam en naar beneden wilde kijken. Na een korte pauze bovenop het uitkijkpunt, op ons gemakje weer naar beneden gelopen. Hele mooie rotsformaties, ook tijdens de klim. Voordat het echt warm werd waren we alweer terug bij de bus. Op naar wederom een bbq lunch met heerlijke wraps en salades. Er lopen hier dingo's rond loerend op eten, ze zien er echt uit als zwerfhonden, niet echt een fijn gezicht. Frans heeft nog even een duik in het zwembad daar genomen, lekker even afkoelen, want het is ondertussen behoorlijk heet geworden. We hebben het vooruitzicht dat we de komende 4 uur zo'n 260 km, in de truck zitten rijdende op een dirt road, de beroemde Mereenie Loop Road, richting onze laatste kampeerplek in Glen Helen Gorge. De rit was echt verschrikkelijk, we hadden de pech achterin de truck te zitten, dus wij werden het hardst door elkaar geschud. Af en toe wat wilde paarden in de verte en verder rode stof overal waar je keek. Bij aankomst op de camping bleek mijn nieuwe blauwe koffer veranderd te zijn in een rode. Echt alles zat onder!
De camping was een verademing, weer een hele mooie rustige plek in een geweldige omgeving, omringd door bergen en kloven met een bijbehorend riviertje. We hebben zelfs een douche- en toilethok en elektriciteit in de keuken. We hebben aan de bar wat gedronken terwijl Mark het diner aan het klaarmaken is, wat een luxe! Mark was voorheen chefkok, met heel veel improvisatie weet hij iedere avond weer een heerlijke maaltijd op tafel te zetten. Daarna wordt er trouw met de hele groep opgeruimd en afgewassen.
Morgen hebben we een relaxte dag, we hoeven pas om 7.30 uur aan het ontbijt te verschijnen.

1. Annemieke:
    22 april 2016
    Ohh, jongens. Klinkt erg leuk allemaal. Gaat je goed af, Kaatje.... Geen meerpotige vriendjes gezien? Kusss....xxx
  2. Betty:
    22 april 2016
    Wat een mooie verhalen... om jaloers op te worden!! Lekker blijven genieten met z'n tweetjes! Liefs, Cees en Betty
  3. Indy:
    22 april 2016
    Klinkt allemaal super zeg! Heerlijk! Wat zullen jullie genieten! Dus doe dat maar extra want voor je het weet zitten jullie weer achter je bureau;)! Dikke kus mij en coen
  4. Yvonne:
    22 april 2016
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken! Dat is echt genieten! Ik ben er even voor gaan zitten om alles te lezen en de foto's te bekijken. Werkelijk prachtig! Veel plezier samen! xxx
  5. Chrissie:
    23 april 2016
    Superrrrstoer Aussies!
    Zal vast beginnen met ongedierte verzamelen want anders wordt t straks zo saai voor jullie hier.....:)