18 april

18 april 2016 - Blue Mountains, Australië

18 april
Zoals gezegd vandaag heel vroeg op, we zouden om 7.15 uur opgehaald worden door de reisorganisatie Anderson's Tours, die deze trip naar de Blue Mountains  organiseerde. Het leuke van deze excursie is dat er zoveel bij inbegrepen is en je gegarandeerd met een kleine groep bent! Het weerbericht was niet best voor vandaag en dat houdt voor de Blue Mountains in dat je dus de pech kunt hebben dat je niets ziet, door de laaghangende bewolking. De chauffeur melde ook meteen dat ze daarom het schema omgegooid hadden.
Dat was een heel goede beslissing want om die reden hebben we alles nog heel goed kunnen zien, yeah! We waren met een groep van 15 mensen, Engelsen, Amerikanen, Maleisiërs en 4 andere Nederlanders.
Dus meteen naar de Blue Mountains, nu het nog droog was. We gingen met een gondel naar boven, waar we al een glimp van de "3 Sisters" (een rotsformatie) te zien kregen. Met de steilste "Flyway cable car ride"  ter wereld 545 meter naar beneden het dal in, waar ze een mooie boardwalk door het rainforest hadden. Omdat we hier onder de bewolking zaten, hadden we een heel mooi uitzicht op de blauwe gloed (dit is de damp van de Eucalyptusbomen) over de Mountains en hebben we mooie foto's kunnen maken. Van daaruit weer terug met een andere gondel naar boven. Door naar het Waradah Aboriginal Centre, waar we naar een show gingen met dansen, verhalen en liederen van de Aboriginals. Beetje (heel erg) toeristisch.
Bij aankomst was het beste uitzicht op de "3 Sisters" nihil. Dus eerst naar de show. Toen we de ruimte naar binnen gingen, kwam Karen's nachtmerrie uit, alleen had ze het zelf niet door (gelukkig)!!!!! Ze was namelijk al doorgelopen naar binnen.
De groep Nederlanders pal achter ons begonnen ineens te roepen, Frans had wel in de gaten dat er iets aan de hand was. Hij dacht in eerste instantie dat er iemand zijn contactlens had verloren. Toen bleek dat er een grote spin binnen zat, waar Karen net rakelings langs was gelopen. De Nederlandse dames begonnen heel enthousiast van dichtbij foto's te maken, alleen de Australiërs reageerden heel anders! Het bleek de dodelijke Tunnelspin te zijn, zie foto. Brrrrr gatver nu nog de kriebels van. Het personeel kwam met een bekertje aangesneld om de spin te vangen, was toch niet de bedoeling dat hij de show bij zou wonen! Zoek zelf maar eens op internet op, die wil je echt niet bij je in de buurt hebben. Zie foto, gemaakt door de stoere Nederlandse dames.
Toen we buiten kwamen brak de zon door en hadden we toch nog een geweldig uitzicht op de beroemde "3 Sisters". Hele mooie foto's gemaakt. Wederom wat een mazzel.
Daarna werd er een heerlijke uitgebreide lunch verzorgt bij plaatselijke golfclub. Van daaruit naar een heel mooi uitkijkpunt, waar bijna geen toeristen kwamen, Lincoln's Rock, zie panorama foto.
Toen naar Featherdale Wildlife Park, waar je kon knuffelen met een koala en een kangoeroe en allerlei diersoorten van Australië te bewonderen waren. Het was een soort opvangcentrum.
Toen was de dag nog niet afgelopen, want we werden afgezet bij de ferry, voor een mooie afsluitende tocht door de haven van Sydney. Ik word er gewoon moe van als ik het allemaal nalees, hopelijk jullie niet! Onderweg  zagen we het Olympisch dorp nog liggen.
Met de ferry naar de stad, waar we getrakteerd werden op een hele mooie skyline vanaf het water. We waren zo moe, dat we na een snelle hap terug zijn gegaan naar het hotel. Morgen weer heel vroeg op! We vliegen dan naar Ayers Rock en zijn dan 4 dagen onbereikbaar, off line dus. Hopelijk hebben we vrijdag weer mooie verhalen voor jullie.

1. Sofia:
    Hoi Karen en Frans,
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken wij genieten van de reisverslagen en natuurlijk de prachtige foto's.
    Heel veel plezier!!
  2. Gerda:
    Ha Frans en Kaatje,
    Ik word helemaal niet moe van alle verhalen, heel erg leuk om jullie mooie reis te volgen, alleen die spin . . . . . aaaargh, wat een horror!!!!
    Veel plezier nog, zonder enge beesten!
    Groetjes Gerda
  3. Hannie:
    18 april 2016
    Ik wordt ook niet moe van de reisverhalen, heel leuk. Info opgezocht op internet over die SPIN....zit ook graag in schoenen!!!!!
    Leuk dat jullie met gondels zijn mee geweest in the Blue Mountains, groetjes
  4. Tineke en Ad:
    19 april 2016
    Hoi Karen en Frans
    Jullie hebben alweer een beest meer gezien dan wij de Funnel Web Spider, komt voor in de wijde omtrek van Sydney tot Blue Mountains
    Bij bungalows in of aan de rand van bossen komen ook grote spinnen
    voor, die zijn niet giftig. Terwijl wij voor de unit op het balkonnetje zaten kwam er wel eens een te voorschijn, maar verdwenen zodra wij bewogen