16 april

17 april 2016 - Sydney, Australië

16 april
Wat een nacht, pfff. Amper geslapen, omdat ons appartement op de begane grond ligt en er een soort van straatje langs loopt. De hele nacht schreeuwende, giechelende en dronken mensen langs ons raam. Mijn oordoppen voor het eerst uitgeprobeerd, maar dat was geen succes. Het ergste was dat we vroeg op moesten voor onze fietstour. Beetje geradbraakt, maar toch vol goede moed richting "the Rocks" waar onze fietstour begon. Dit is de oudste wijk van Sydney. We stapte uit de trein en het eerste wat we zagen was het Sydney Opera House! Yeah, zie foto hoe blij ik ben, haha. Van tevoren nog even koffie gedronken in een Franse pastry zaak, met een mooie patio achter, zie foto. Wat een stad en wat een tour, echt een aanrader voor mensen die nog plannen hebben. De Bonza Bike Classic Tour, duurt 4 uur en je komt langs alle hoogtepunten en fietst zelfs op de Harbour Bridge. We hadden een hele leuke gids en de groep bestond maar uit 8 mensen, Amerikanen en Australiërs. Halverwege de tour stop je in een lokale Ierse pub voor een drankje. Ja waar moet ik beginnen, nogmaals wauw wat een stad, veel groen, veel historie, cultuur, teveel om op te noemen. Het leuke is dat zo'n gids veel achtergrondinformatie weet te vertellen en allerlei leuke tips en suggesties heeft. We hadden wederom erg mazzel met het weer. We hebben een heerlijke middag gehad en ontzettend veel gezien. Af en toe een heuveltje op, maar dat zijn wij Nederlanders en Belgen wel gewend. We hebben ontzettend veel foto's gemaakt, dus dat wordt nog moeilijk om te kiezen.
Terug bij ons hotel gevraagd of ze een ander appartement voor ons hadden, i.v.m. de geluidsoverlast. Morgen verhuizen we naar de 2e verdieping, daar zou het rustiger moeten zijn. Vanavond gaan we naar Darling Harbour om daar te eten en om 21.00 uur naar het vuurwerk te kijken. Het vuurwerk begon al om half negen maar we waren er gelukkig al en moesten toch ruim 1 uur wachten om aan tafel te kunnen. Ongelooflijk zo druk, we gingen eten bij Criniti's, Italiaans, heerlijk en wat een view! Om 22.30 uur stonden er nog mensen in de rij. Vuurwerk was heel apart met dat warme weer, het leek wel Curacao. Er waren optredens buiten op straat, allerlei straatartiesten. Super gezellig en je komt ogen tekort, zoveel te zien en te beleven, zoveel mensen! Zie al die foto's, haha.