11april

12 april 2016 - Tanja, Australië

11 april
Vandaag weer vroeg wakker en dat kwam goed uit, want we hadden zo'n 300 km voor de boeg. Onderweg weer veel dode wallaby's en kangoeroes langs de kant van de weg, iedere dag maar weer hopen dat ons dit niet overkomt. Iedereen rijdt hier even hard, auto's, vrachtwagens en campers, ze mogen allemaal 100 km per uur rijden. Maar vandaag ook weer heel rustig op de weg, dus we konden lekker doorrijden. Na 3 uur alleen maar bossen, blij dat we weer in een wat levendiger gebied aankwamen. Rechts van ons de oceaan, het werd steeds mooier. Met het weer wederom mazzel, het is rond het middaguur zo'n 22 graden, yippie!! We komen in de buurt van onze camping en missen de afslag, we rijden steeds verder van de bewoonde wereld op een slingerende heel nauwe "dirt road", door de bossen waar geen einde aan lijkt te komen. Uiteindelijk komen we uit bij een idyllisch zandstrand, genaamd Middle Beach, met hele mooie views en niemand te bekennen. Wat een mooie plek!
Toch maar terug gereden op zoek naar Tanja Lagoon Camp. Daar aangekomen viel onze mond helemaal open, wauw hoe gaan we dit aan jullie omschrijven? Dit is Glamping op het hoogste niveau, geen 5 sterren, maar 10 sterren. Daar stond onze luxe safaritent met uitzicht op de Lagoon. Alles erop en eraan, een badkamer, een keuken, slaapkamer met groot 2-persoons bed en een heerlijke porch. Dan liggen er links en rechts wat kangoeroes en wallaby's te luieren, wat wil een mens nog meer. Gelukkig is de tent goed afgesloten met gaas, tentdoek en degelijke ritssluitingen, want dat was wel een dingetje voor Karen. Er kruipt hier van alles. Om hier te gaan wandelen, moet je "snake cautious" zijn, mooi woord he Jake! Vanwege het uitzonderlijke mooie weer (voor deze tijd van het jaar), meteen de auto uitgeladen en gauw terug naar Middle Beach. Eindelijk de korte boks aan! Daar aangekomen zaten er 2 kangoeroes op ons te wachten, alleen wij en de 2 kangoeroes, haha. En het was echt een flink strand, alleen voor onszelf. Lekker een beetje bijkleuren in de zon en genieten van de rust en het hele mooie strand met bijbehorend uitzicht. Nog een poging gedaan om te zwemmen, maar dat was toch echt te koud. Wat een middag, op tijd terug naar onze tent, om de zon in de Lagoon te zien zakken. Zie foto's.
Alle kangoeroes hadden zich voor onze tent verzamelt, zie filmpje. Frans heeft nog wat hout gesprokkeld voor een kampvuur en nu zit ik hier met alle bushgeluiden om mij heen dit verslag te schrijven. Zo meteen lekker eten, Frans is vanavond de chefkok en dan genieten van deze heerlijke jungle avond. Na het kampvuur nog even de sterrenhemel en de Melkweg bewonderd, geen restlicht, dus heel veel sterren te zien.
Toch een klein minpuntje, schreeuwende kinderen naast ons, maar gelukkig na 21.00 uur stil en konden we alsnog genieten van de bushgeluiden.

1. Chrissie:
    12 april 2016
    Kamperen????? ziet r holy moly luxer uit dan op Bosveld hahahaha.