10 april

11 april 2016 - Lake Entrance, Australië

10 april
Nieuwe dag, nieuwe kansen! Na het ontbijt de auto ingeladen. Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar iedere dag zeulen we meer spullen, vooral etenswaren, de auto in. Dat komt omdat we meestal zelf koken. Pakje boter, olijfolie, peper en zout, keukenrol, flesje whisky, wijntje. enz. Een paar honderd kilometer gereden door Karen naar Lakes Entrances. We blijven ons verbazen over de grote landschappen en de hoeveelheden vee. De cowboy op zijn paard (zoals mijn vader toen hij hier in de eind vijftiger jaren woonde) die de schapen en koeien bijeen dreef is vervangen door de Quad, watte? Ja zo'n crossmotording op vier wielen waar nu de boeren hier op rond scheuren. Onderweg een Mc Donalds opgezocht want dat is zo ongeveer de enige met free wifi en weer wat op onze blog geplaatst. Nog meer boodschappen in de supermarkt en de tank vol met benzine gegooid. Een liter benzine kost hier ongeveer 80 eurocent, dus daar lachen wij om. De locals zijn hier zo vriendelijk en behulpzaam, we hebben jullie "Joke" nog niet nodig gehad Erik en Joelle! Lake Entrances aangekomen, wederom een heel mooi huis(je) alleen zonder het mooie uitzicht van het vorige, we waren ook wel een beetje verwend. Vervolgens naar het duingebied tussen de zee en de meren gegaan. Lake Entrance staat bekend om zijn Ninety Mile Beach, zover als je kunt kijken en nog veel verder alleen maar strand! Een flinke wandeling gemaakt en bij de ingang waar de meren en de zee elkaar ontmoeten, zie je zeehonden en dolfijnen zwemmen. Grappig om te zien. Ook de Australische pelikaan ontbreekt niet. Het was weer lekker weer vandaag, zo'n 24 graden, terwijl we met regen en 13 graden wegreden vanmorgen. Na het eten het open haard vuur in het huisje aangemaakt want s' avonds koelt het flink af. Tussen 21.00 en 22.00 uur hebben we de jacuzzi gereserveerd. Hebben we wel verdiend na weer zo'n flinke wandeling! Morgen weer door naar de volgende bestemming, weer wat dichter bij Sydney.