Relaxdag An Bang Beach 1

14 maart 2024 - An Bang, Vietnam

Zo dat is nog eens lekker wakker worden met de geluiden van de zee op de achtergrond. Ons ontbijt wordt geserveerd in de tuin met uitzicht op zee. We logeren dus in een homestay, dat houdt in dat je bij mensen thuis verblijft. Er zijn hier 3 kamers die ze verhuren, 2 met uitzicht op zee en 1 achterin de tuin, waar wij zitten. Het is er heerlijk rustig, dus voor ons prima. De moeder van het gezin staat in haar kleine keukentje ons ontbijt te maken. Ze praten niet zo goed Engels, maar ze zijn ontzettend aardig. Het was een prima ontbijtje, met vers brood en een omelet.

Na ons ontbijt lopen we 50 meter naar het strand. Waar we op het eerste beste bedje neerploffen, kunnen we mooi op onze eigen kamer naar het toilet. We blijven onder de parasol en genieten van de zee, de mensen die voorbij komen lopen (ook verkopers) en het feit dat we geen muziek horen. Je hoort alleen maar de zee 🌊🙏. Op het strand liggen enkele ronde vissersbootjes, een soort grote manden, een visser zit zijn netten erin te repareren. Voor de lunch bestellen we een lekker soepje voor Frans en ik een fruitsalade. Rond 15.00 uur gaan we terug naar onze kamer, want we hebben zometeen een massage op het grote bed voor in de tuin. Het was een prima massage met het geluid van de zee er gratis bij.

Na lekker gedoucht te hebben, maken we ons klaar om naar Hoi An te gaan. We nemen een taxi en laten ons bij de hoofdstraat afzetten. Maartje en Annemieke tippen ons dat je hier goedkoop mooie kleding kan laten maken. Nu waren we hier niet echt mee bezig, maar Frans wilde wel graag op maat gemaakte leren schoenen. Dus daar gingen we o.a. voor op pad. Bij de 1e beste winkel was het raak, na enig afdingen en weglopen, komen we op een prijs die wij acceptabel vinden. Frans zijn voeten worden precies opgemeten, zie foto. We zoeken een mooie soort leer uit en binnen 24 uur zullen ze klaar zijn. Ik heb een leren portemonnee van 19 jaar oud, waar ik maar geen afscheid van kan nemen, omdat ik die van Frans cadeau heb gekregen. Na meerdere keren plakken, valt hij nu echt bijna uit elkaar. Dus die gaan ze in dezelfde winkel namaken met gebruik van de originele sluiting, dus toch nog een beetje nostalgie in een nieuwe portemonnee. Nou Frans helemaal blij en nu mijn ding wat ik hier heel graag wilde doen, een brandend lampionnetje op het water laten drijven bij de Lantern Bridge. Wat een drukte maar ook gezelligheid! Het ziet er sprookjesachtig uit zo met al die lichtjes, bootjes en lampionnetjes 🏮. We vinden een oud tandeloos vrouwtje die de lampionnetjes verkoopt, dus op de brug laat ik hem in het water zakken en doe een wens voor mensen die mij nastaan en het goed kunnen gebruiken. We genieten nog even van alle reuring om ons heen, al is het wel super toeristisch.

We gaan op zoek naar een restaurant wat ons aangeraden is door een van de mensen die we onderweg tegen gekomen zijn, restaurant “Morning Glory”. Het zit er stampvol, maar gelukkig hebben ze toch nog een tafeltje voor ons. Het blijkt een goede keuze te zijn. Frans krijgt een heerlijk malse entrecote en ik vis gekookt in bananenbladeren (populair familierecept van het huis). Na het eten gaan we met de taxi weer terug naar onze accommodatie. Nou dit was nog eens een heerlijk bijkom dagje, morgen gaan we in herhaling.

1. Carla:
    14 maart 2024
    Nou ben benieuwd naar de schoenen en portemonnee, leuk om zo opmaat te laten maken 😊
  2. Jake:
    15 maart 2024
    Wat een heerlijke dag!
  3. Yvonne:
    15 maart 2024
    Wat een heerlijke plek om te relaxen!! :))
  4. Hannie:
    16 maart 2024
    Klinkt idd als een perfecte dag! Leuke bootjes trouwens!
  5. Charlotte Esser:
    20 maart 2024