Phu Quoc dag 3

22 maart 2024 - Phu Quoc, Duong Dong, San Bay Airport, Vietnam

Zo vandaag ons laatste dagje hier en die gaan we in stijl afsluiten! Begonnen met een vroeg ontbijtje omdat we om 08.30 uur naar de yoga gaan. Wij vol enthousiasme naar die yoga, echt zin in, met uitzicht op de zee. We waren veruit de oudste, maar bedachten dat we toch aardig wat yoga ervaring hadden. Nou de dame van de gong meditatie gaf ook deze les. Het was Ashtanga yoga voor beginners! Wisten wij veel 😱. Pfffff, ze begon en hield niet meer op met commando’s geven. Zie video. Ik dacht na 15 minuten wat doe ik hier, ik heb vakantie en ben dus ook de les uitgelopen. Dat was ook het moment dat Frans iedere keer zijn hele ontbijt voorbij voelde komen. Ik voelde mij wel schuldig, maar begreep later dat het de juiste beslissing was 🤣. Arme Frans die zich niet wilde laten kennen, bikkelde door. Hij kreeg visioenen van militaire dienst (als er nog wat modder tussendoor had gezeten). Ik heb op een afstandje nog wel zitten kijken en zag af en toe een been omhoog komen. Toen de les voorbij was, kwam er een dood vogeltje onze trap op gestrompeld, lees Frans 🥺. Hij was helemaal van wap, al zijn spullen daar vergeten en hij kon nog maar 1 woord uit kramen COLA. Het is hier ondertussen al 34 graden en er was geen airco in de zaal. Nu lezen we over de ashtanga yoga dat het een van zwaarste yoga vormen is, dus niet echt geschikt voor 60 plussers met rug, nek, schouders en knie problemen. Gelukkig hebben we een 80 minuten massage in het vooruitzicht. Frans zei gisteren nog, ik heb voor het eerst nergens pijn, nou dat is ondertussen een ander verhaal.

De massage heeft wel weer veel goed gemaakt. Na de lunch lummelen we de rest van de middag op het strand. We hebben wat vroeger gereserveerd bij het restaurant, omdat we de zon in de zee willen zien zakken. Onze laatste avondje op Phu Quoc, met vanavond live muziek. Het is zo’n ongelofelijk relaxed sfeertje hier, heerlijk! Maar we zijn ook weer blij om naar huis te gaan. Morgen om 11.00 uur (05.00 uur in NL) worden we naar vliegveld gebracht en dan zijn we 26 uur onderweg om in Düsseldorf te komen, waar we hopen zondagmorgen rond 07.00 uur te landen. Vanavond nog even genieten van de rust, zee en krekels 🙏

1. Erna:
    22 maart 2024
    Geniet van deze laatste dagen en een veilige terugreis.
  2. Wim:
    22 maart 2024
    Bedankt voor de leuke verhalen
  3. Enneth:
    22 maart 2024
    Wat een fantástische reis was dit met zóveel mooie verhalen en beelden ☺️ Echt op afstand mee kunnen genieten, dankjewel voor de geweldige verslagen. Een goede reis terug. 😘
  4. Annemieke:
    22 maart 2024
    Geniet nog even, hier koud met druppels 🫠
  5. Yvonne:
    22 maart 2024
    Geweldig! Dank dat we "mee" mochten reizen! Een hele goede reis en wel thuis!!! :-)
  6. Marja:
    22 maart 2024
    Fijn dat we konden meegenieten door jullie verhalen, goede reis terug!
  7. Jacqueline V:
    Ashtanga yoga....beetje anders dan Yin... Donderdagochtend weer de rust in. 😉
    Maar leuk om jullie reis gevolgd te hebben.
    Goede reis terug.
  8. Michele Buhlert:
    22 maart 2024
    What a wonderful travel log! Thank you for including us, and safe travels home
  9. Judith:
    23 maart 2024
    Wat een prachtige reis! Fijn dat we mee konden genieten! Goede terugreis gewenst! 😘

Jouw reactie