Phu Quoc dag 1

20 maart 2024 - Phu Quoc, Duong Dong, San Bay Airport, Vietnam

Heerlijk geslapen allebei onder onze gekoelde klamboe, een geniaal systeem. Er loopt een soort brede strip over de bovenkant van het hemelbed, die koude lucht blaast onder de klamboe en dus alleen ons en niet heel de kamer hoeft te koelen. Om 18.30 uur komt er iedere avond iemand van het resort 2 bakjes met anti muggen spul in de kamer aansteken, lijkt op een soort wierook. Verder lag er al muggenspray klaar op de kamer. Dus ze doen er alles aan om de muggen buiten te houden. Phu Quoc is dus een van de rode gebieden qua malaria. We hadden geen zin in malaria pillen voor deze 3 dagen, we hebben hoge DEET bij ons en zijn dus erg blij dat het resort er ook alles aan doet!

We worden wakker met op de achtergrond jungle geluiden en de zee. Zonder wekker en als eerste lezen we de reacties op de blog. Heerlijk en we hoeven niets de komende 3 dagen, ook besloten dat we dat ook gaan doen, NIETS. Vandaag wel een heerlijke massage gepland🙏.

Thea het komt goed hoor, het was inderdaad een hoog reistempo, maar het is dan ook een groot land! Op bepaalde plekken hadden we toch wel rust en dagen dat we niets hadden en de wat drukkere dagen waren volledig geregeld. Het is altijd schipperen, daarom ook bewust aan het eind voor 3 heerlijke dagen op een bounty eiland gekozen!

Na ons heerlijke diner gisteravond waren de verwachtingen hooggespannen voor het ontbijt. We slenteren op ons gemakje richting het restaurant. Nou walhalla voor Frans qua ontbijt, hij koos voor een “Full Joe” zie foto 🤣. En ze hebben zelfs cappuccino! Heerlijk aan zee zo’n super de luxe ontbijt, kunnen we wel aan wennen!

Na het ontbijt verkennen we het resort en lopen richting het activity center, waar je snorkels, kano’s etc kunnen lenen. Hier zit ook het andere buiten restaurant en veel meer strandbedjes. Wij hebben een soort privé strandje voor onze deur met zo’n 10 strandbedjes en hangmat, kon mij al niet voorstellen dat dit het was voor het hele resort.

We relaxen wat op het strandje en lopen om 11.00 uur richting de spa! Zie video. We hebben een 80 minuten massage, het is een soort detox package, met detox massage, detox drankje en mezze platter (kleine vega hapjes). Nou het was een heerlijke massage 🙏. Dat was weer eens wat anders dan een Thaise. Daarna gaan we naar het restaurant voor ons detox drankje. Nee niet zo’n vieze maar een lekkere met appel, sinaasappel en wortel. De bijbehorende mezze platter bestond uit flat bread met allemaal heerlijke dipjes, zie foto.

Daarna met een drankje op ons ligbedje of in de hangmat. De stappenteller begint te sputteren. Er zijn vandaag nog bijna geen stappen gezet. Dat vindt ie niet goed. Wat betreft onze “mentale“ calorieën, gebeurd er vandaag ook nagenoeg niets.

Frans doet in de airco nog een half uurtje zijn eigen yoga nidra. En net voor het eten gaan we om 18.00 uur naar een half uur durende “gong” meditatie. Dus we zijn helemaal “ZEN” als we gaan eten. We eten allebei een heerlijke red snapper en verheugen ons om in de airco ons boek te lezen.

Wat betreft de politieke ontwikkelingen (waarom Willem en Maxima niet konden komen vorige week) kennelijk is er een machtswisseling gaande hier en lijkt het erop dat de president weggestuurd gaat worden. Als ze met dat gedoe nog maar vier dagen wachten, dan zijn wij weer thuis😉

Maar voorlopig nog 2 van zo’n heerlijke relaxdagen voor de boeg 🏝️🍹🌞😍

1. Erna:
    20 maart 2024
    Geniet nog van de laatste dagen
  2. Jake:
    Heerlijk zen thuiskomen!
  3. Yvonne:
    20 maart 2024
    Wat een mooie reis!! en nu op een mooie plek heerlijk relaxen en nagenieten van al die indrukken! ;-)
  4. Maartje:
    20 maart 2024
    Wat een heerlijke dag en een prachtige plek om lekker te genieten en niks te doen!
  5. Jacky:
    chill
  6. Jacqueline:
    21 maart 2024
    Dat wordt vast een heerlijke afsluiting!!! Geniet 🤩
  7. Carla:
    24 maart 2024
    Wat een heerlijke afsluiting van jullie prachtige reis, geniet ze nog even😘

Jouw reactie