Reis dag Hoi An-Ho Chi Minh

16 maart 2024 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Tijdens ons ontbijtje in de tuin, na voor de 3e keer hetzelfde besteld te hebben,  zien we de ronde bootjes met vissers binnenkomen. Eén ervan blijkt onze huiseigenaar te zijn. We zien zijn vrouw vanuit de keuken het strand oprennen. Daar worden de bootjes opgewacht en helpt iedereen mee ze op het strand te krijgen, zie video! Wat ze gevangen hebben, gaat meteen naar de versmarkt. Leuk om nog even te zien. We pakken daarna rustig onze koffers in en krijgen te horen dat de vlucht 2 uur vertraging heeft.

Dus lopen we nog even de hoofdstraat in, om de tijd te doden en laten ons verleiden tot een voetmassage. Eerst gingen onze voeten in een kruidenbadje, daarna kregen we een heerlijke voet/been massage.

We werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hadden ruim de tijd en konden de Burgerking en de massagestoel niet weerstaan 😬. Toen begon het wachten omdat de vlucht maar op vertraagd bleef staan zonder vermelding van een gate! Gelukkig zaten er meerdere mensen op deze vlucht te wachten. De vliegmaatschappij waar wij mee vlogen, staat bekend als de “delayed company”. Nou dat bleek wel, gold ook voor de bagage 😅. Maar we zijn goed aangekomen en dat is het allerbelangrijkste.

Het is een half uurtje rijden naar ons hotel, pfffff pffff wat een drukte, flitsende billboards, toeterende auto’s, scooters en overal file. Morgen kunnen we wat meer over de stad vertellen, dan hebben we een stadstour. Het was namelijk al donker toen we aankwamen. Het hotel is prima, mooie locatie en lekker rustig op de kamer, terwijl we middenin de drukte zitten. We gaan aan de overkant een hapje eten, bij restaurant Laang Saigon Central, eigenlijk omdat het dichtbij was en er zo gezellig uitzag. Dat bleek een goede keuze, heerlijk gegeten in een heel relaxt sfeertje. Morgen vroeg op voor onze stadstour en bezoek aan de Cu Chi tunnels.

1. Thea:
    16 maart 2024
    Lekker die massage’s
  2. Jake:
    18 maart 2024
    Eten ziet er eeeerg lekker uit!
  3. Indy O:
    22 maart 2024
    Leuke foto’s van die vissers!!!

Jouw reactie