Cruise Bay Tu Long dag 2

10 maart 2024 - Hue, Vietnam

Vanmorgen ging om 06.00 uur de wekker, er werd namelijk om 06.30 uur Tai Chi gegeven op het dek, door onze gids “Sunny”. Frans zou foto’s maken maar besloot ook lekker mee te doen. Je moet er iets voor hebben op zondagmorgen 😅. Net als bij jouw les Jacqueline is Frans met alleen maar dames 🙏. Uiteindelijk kwam er toch nog een 2e man bij. Ik vertelde dat ik in Nederland Zhineng Qigong deed, dus het werd een combi van Tai Chi en Zhineng Qigong. De foto waar we op een rijtje staan was geen polonaise 🤣, maar een wederzijdse rugmassage 🙏. Nou alleen nog een mooie zonsopgang erbij denken en het perfecte plaatje is compleet. Zie ook video.

Om 07.00 uur krijgen we een Westers ontbijt en 2 uur later gaan we met de kleine boot naar een grot, Thien Canh Son. Het was erg mooi en de gids vertelde over het ontstaan van Halong Bay en Bay Tu Long Bay en de grot. We liggen nu dus in Bay Tu Long Bay, waar zo’n 10 boten liggen met overnachting, max. 30-35 gasten per boot. Ter vergelijking er liggen 600 boten bij Halong Bay met overnachting!

Terug op de boot pakken we onze bagage in en krijgen we een Vietnamese kook demonstratie, hoe je verse spring rolls maakt. Daarna mochten we het zelf doen, heel makkelijk en erg lekker 😋. Zie foto. Om 10.15 uur zitten we dus aan de lunch, pfff. Het was weer zeer uitgebreid met een “special” gefrituurde inktvis, die door onszelf gisteravond gevangen was.

Rond 11.30 uur arriveren we weer bij de Pier en worden we opgehaald door onze chauffeur. We nemen afscheid van de groep en gaan nu naar het vliegveld van Hanoi. Vanuit daar vliegen we naar Hue. Na een rustige autorit van 3 uur komen we aan bij het vliegveld. We moeten nog wat tijd doden, dus kunnen we mooi onze blog bijwerken. Terwijl we wachten ontdekt Frans de massagestoelen en was er niet meer uit te krijgen. Dit is even een heel ander verhaal dan de massagestoelen op Schiphol, dat is maar geaai vergeleken met dit!

We hebben nog een leuk nieuwtje te vertellen, een paar dagen geleden belde Jake, die met Maartje samen een mooie reis aan het maken is door Argentinië, Chili en Bolivia. Hij heeft Maartje ten huwelijk gevraagd onder een mooie sterrenhemel bovenop een oude bus in Chili. Hij had van tevoren precies uitgekiend waar hij haar zou vragen en de coördinaten in de ring gegraveerd. We zijn heel blij voor hun en wij ook ❣️

Na een vlucht van 1 uur landen we in Hue. We schrikken ons helemaal kapot als we door de hoofdstraat lopen om ons hotel te zoeken, wat een geflits, wat een takkeherrie en wat een heleboel mensen. Zie foto waar we op uit kijken 😭. Het zou alleen in het weekend zo’n herrie zijn, dat hopen we dan maar 🙏. Wat een contrast waar we vandaan komen! Wel 2 leuke dagen hier in petto.

1. Jake:
    10 maart 2024
    Geluk dat je niet achteraan staat in de rugmassage rij!
  2. Carla:
    10 maart 2024
    Mooie foto's weer, heerlijk genieten en wat leuk van Jake en Maartje🍀, weer een leuk vooruitzicht 😊👍
  3. Maartje:
    10 maart 2024
    Oeeh lekker die springrolls! En de massage ziet er erg grappig uit, hopelijk was het ook lekker!
  4. Enneth:
    10 maart 2024
    Lekker die door jezelf gevangen inktvis later weer gefrituurd op je bord bij de lunch 😊

Gefeliciteerd met Jake en Maartjes verloving 💝
  5. Vivian ackers:
    11 maart 2024
    jaa! gefeliciteerd met Jake en Maartjes verloving! en wat leuk dat je ook aan Qi Gong doet, ik ben soort van net begonnen (LQU) maar nog lang geen gong gedaan. Fijne reis verder jullie!

Jouw reactie