Schiphol

2 maart 2023 - Schiphol, Nederland

2 maart 2023.

Naar het land van de Kiwi’s. 🥝

Drie jaar geleden maakten we plannen voor een reis naar Nieuw Zeeland en de Cook eilanden. Die reis zou aanvangen in maart 2021 maar je moet alles ruim 11 maanden daarvoor boeken, vandaar dat we er in 2020 al mee bezig waren. Dus vliegtickets gereserveerd, en 17 accomodaties geboekt via Travel Essence. In 2017 waren we daarmee al naar Australië geweest en dat was goed bevallen. Dus deze keer Nieuw Zeeland. Maar Corona strooide roet in het eten en rond december bleek onze reis, niet door te gaan, net als de reizen van iedereen. De (reis) wereld ging op slot. Omdat wij er vanuit gingen dat het in het volgende jaar wel allemaal opgelost zou zijn hebben we alles, met diverse aanpassingen, opnieuw geregeld voor maart 2022.

Maar ondanks dat de wereld weer een klein beetje openging, was juist Nieuw Zeeland hier erg strikt in. Geen toeristen het land in. Daarom alles weer doorgeschoven naar 2023. Nu ziet het er echt naar uit dat we gaan. Twee weken geleden overstromingen in Auckland 🌊en een week geleden nog een cycloon ⚡️🌦️ er overheen.

Veel vernield en beschadigd en nog onder water. Het lijkt wel of ze ons daar niet willen hebben. Nou effe serieus: voor de mensen daar en vooral in de toeristen sector echt een drama. Het klimaat is daar ook echt van slag want het had daar na-zomer moeten zijn.

Maar we gaan toch en stellen niets meer uit. Onder het motto ” you never know “

We gaan 2 weken naar het Zuidereiland en als de herfst invalt 2 weken naar het Noordereiland, want dan pik je mooi de warmte mee. Tenslotte een weekje naar Rarotonga, dat is 1 van de Cookeilanden en dat ligt weer 4 uur vliegen naar het Noorden.

Karen heeft nog contact met haar nichtje Charlotte, die in Auckland woont, die we zullen gaan ontmoeten, mits de infrastructuur weer hersteld is en de stroom het weer doet.

Vandaag de koffers pakken (hoe krijg je voor 5 weken spullen in een koffer gestopt?)

Nou…. gewoon door last minute allebei een veel grotere koffer mee te nemen.

Ofschoon we morgenochtend pas vliegen ✈️ vanaf Schiphol, vertrekken we vandaag al.

We willen niet het risico lopen dat er dingen in het verkeer fout gaan morgenochtend. Dus Annemieke brengt ons naar het station in Den Bosch, waar we afscheid nemen en met de trein naar Schiphol gaan. Daar aangekomen met de shuttlebus naar het Ibis Style hotel. Prima hotel voor de prijsklasse en niet zo gehorig. We scoren een hamburger (vega natuurlijk voor Karen) en proosten 🥂op onze vakantie. Op tijd naar de kamer en Karen heeft nog een “ last minute” klusje: 11.000 foto’s van haar telefoon afgooien, want de opslagcapaciteit is vol. 😂

1. Annemieke:
    2 maart 2023
    Lieverds, ik ben heel benieuwd naar wat jullie allemaal weer gaan meemaken. Ga jullie natuurlijk volgen. Een hele mooie reis toegewenst.... xxx
  2. Liselotte:
    Hele fijne reis! Veel plezier en geniet ervan!! 🥰😘
  3. Winny:
    2 maart 2023
    Dit gaat ongetwijfeld weer n mooie trip worden! Kijk uit naar jullie verhalen. Wens jullie onwijs veel plezier en n goeie reis.
    Dikke knuffel van mij. X
  4. Ellen Prosee:
    2 maart 2023
    veel plezier en geniet van het prachtige land, van elkaar en de rust xxxxx
  5. Jacky:
    2 maart 2023
    Fijne vakantie en een fantastische tijd , geniet ervan!!
  6. Yvonne:
    2 maart 2023
    Eindelijk kunnen jullie gaan genieten van één van de mooiste plekjes op aarde!! 😍 Een hele goede reis met hopelijk de juiste zitplaatsen in het vliegtuig he Karen 🤞 We gaan jullie met veel plezier weer volgen!! Geniet ervan!!! 😘
  7. Ilse marselis:
    3 maart 2023
    Een hele goede reis en een hele fijne vakantie.
    En geniet er maar van!!😘
  8. Charlotte Esser:
    3 maart 2023
    De herfst is op 1 Maart begonnen maar ik heb steeds dat blije gevoel van dat het binnenkort zomer wordt. Misschien is dat wel zo, you never know. Goeie tijd om te reizen denk ik. Tot gauw dan maar!
  9. Brenny:
    3 maart 2023
    goeie en veilige reis en heel veel plezier!
  10. Marjan:
    3 maart 2023
    Eindelijk is het dan zover!! Goede reis en maximaal genieten!!
  11. Paula Goossens:
    3 maart 2023
    Lieverds, heel veel reisplezier en lekker samen genieten van alles wat op jullie pad komt! Ik lees weer graag mee... 👋👋🍀😘
  12. Ton en Nellie:
    3 maart 2023
    Dag lieve vrienden, ben jaloers op Annemiek dat zij jullie heeft mogen wegbrengen ik had jullie nog graag een stevige kus op de wang gedrukt en jullie een voorspoedige reis gewenst. Super mooi land met heel veel lieve mensen. Geniet en ik blijf jullie adembenemende reisverslagen volgen. Groet Ton.
  13. L4a:
    Eindelijk is het zover!
    Op naar mooie herinneringen. xx
  14. Mirjam:
    3 maart 2023
    Heel veel plezier en genieten. Maak mooi herinneringen.
    Groet mirjam
  15. Judi:
    3 maart 2023
    Hele goede reis gewenst, ga genieten van al het moois wat op jullie pad gaat komen!
  16. Erna:
    Fijne reis
  17. Angeliek:
    4 maart 2023
    Wat heerlijk dat het nu begonnen is.
    Geniet, geniet, geniet.🤗
  18. Margeertje:
    5 maart 2023
    Lieverds, heel veel plezier en genieten!!!