Reisdag Amsterdam naar Moskou

23 augustus 2019 - Moskou, Rusland

Vrijdag 23 augustus
De afgelopen jaren hebben we allemaal veel gereisd over de wereld, maar niet met elkaar. Nu gaan we weer eens met zijn vieren op vakantie, Karen, Indy, Jake en Frans. Dat is al wel een jaar of vier geleden. Waar gaat de reis heen wordt ons gevraagd? Naar Rusland, Moskou en Sint Petersburg om wat specifieker te zijn! Familie, vrienden en collega’s kijken ons vertwijfeld aan “ mmm tsja ik weet niet, zou je dat nou wel doen, zo eng, communistisch en zo? Kregen we soms, te horen. Haha “ Danger” is our middle name” We hebben dit al een half jaar geleden gepland en hebben er zin in. Met het pakken van de spullen hebben we al rekening gehouden dat provocerende kleding niet handig is. Dus geen “LGBT” rainbowkleuren. En geen grappen maken over Rusland in ons blog, want “bigbrother is watching you” Dat zal een saaie blog worden. 😉
Het is daar goed weer, zo’n 22 graden, dus we hebben alleen warme kleding mee. Na ons ontbijtje thuis rustig naar Schiphol en 14.50 uur vliegen we met Lufthansa naar Frankfurt. Daarvoor wilden Indy en Jake nog McDonalds scoren want “anders moesten ze een hele week zonder doen”🤓 Maar toen ze erachter kwamen dat er in Rusland de meeste McDonalds vestigingen ter wereld zijn, hoefde dat niet meer. In Frankfurt blijkt het vliegtuig vertraging te hebben. De wedstrijd: Wie ziet de eerste BN’er is begonnen! We zien echer niemand. Ondertussen hebben we al wat Nedelanders gespot die vermoedelijk dezelfde tour gaan doen als wij. 😰 Errug luidruchtig, dus wij doen maar net alsof we er niet bij horen. Tijdens de vlucht scoort Indy nog voor de wedstrijd. Ze ziet ene “Mad Dog” dat schijnt een bekende hardcore dj te zijn. Wij kennen hem niet, maar hij is op internet te vinden dus ze heeft gewonnen. 👐En door naar Moskou waar we rond 22.00 uur aankomen. Ja voetjes op de grond in Moskou, wat niet zo heel lang geleden nog bijna ontoegangkelijk was. Met de nodige argwaan door de immigration/visa controle heen, maar we zijn binnen en onze koffers zijn er ook direct. We worden opgewacht door de reisleidster van Kras. Dit is voor ons de eerste keer dat we een groepsreis doen, want dat is normaliter niet “ons ding”. We zien nu pas wie er echt in de groep horen en gezamenlijk vertrekken we naar ons hotel. Het is een zeer gemêleerd gezelschap. De jongste rond de 9 jaar en de oudste zo’n 80, meerdere gezinnen en van alles en nog wat. We twijfelde nog of de 2 jongsten een jongen en meisje of 2 jongens waren. Maar toen hij zich voorstelde als Tygo bij 1 van de oudere dames en zij zei oh leuke naam, ik ken een jongen die zo heet, zei die kleine, maar ik ben een jongen 😂. De busrit duurt 1,5 uur en in het donker zien we niet zo heel veel. We zijn trouwens ook “gaar” van de reis want we zijn al een tijdje onderweg vanaf vanochtend. Tegen de tijd dat we daar aankomen is het 00.30 uur. Snel de paspoorten ingeleverd, want dat moet hier en een pasje van de kamer ontvangen. We zitten in het Izmailovo Gamma hotel. Jarenlang was dit een van de grootste hotels in Rusland. Onze kamer is op de 22e verdieping. Ik ben te moe om te kijken waar hier de nooduitgang zit. (Hannie😬). Eens kijken of we nog wat slaap kunnen pakken vannacht😴.

1. Ilse marselis:
    24 augustus 2019
    Heel veel plezier
  2. Yvonne:
    24 augustus 2019
    Have fun!
  3. Hannie:
    25 augustus 2019
    Kweet nie wak lees!! Geen check nooduitgang! Zeker parachuutje bij je:)
    Veel plezier wanne.
  4. Annemieke:
    25 augustus 2019
    Leuk jongens, wat een bijzondere reis. Heel veel plezier met z’n viertjes 😘😘
  5. Gerry:
    26 augustus 2019