Geen storm ☔️

8 oktober 2018 - Cancún, Mexico

Net zoals je voor het weer een waarschuwing krijgt vooraf, zo ook over de blog. Het was vandaag namelijk een rustige dag. De voorspelde zware storm viel erg mee. Er werd vannacht wel stevig aan de deuren getrokken en er viel veel regen. Maar we hebben wel eens gekker meegemaakt. (Omar op Curacao) Toch blijkt deze zware storm zich te ontwikkelen tot een orkaan maar... hij verplaatst zich van ons af richting Amerika ! ( Cadeautje voor Trump🖕) oh nee we vliegen terug via Atlanta Amerika en Karen heeft iedere keer al problemen genoeg bij de Immigration daar) 👍. Indy kreeg vanmorgen zelfs een berichtje dat ze vandaag helemaal niet naar de universiteit hoeft vanwege het slechte weer. Dat snappen we niet helemaal want het is best mooi weer alleen de zon schijnt niet 🕶 en het is jammer dat we niet met haar naar de universiteit kunnen.

Na het ontbijtje gaan we met zijn drieën op pad om de tickets voor de bus naar Tulum op donderdag te scoren en duidelijkheid te krijgen over onze boottocht naar Isla Mujeres morgen. Maar het reisbureau waar we geboekt hebben blijkt geen adres te hebben en de telefoon nemen ze niet op. Dus dat wordt nog een dubbele verrassing morgen: ten eerste of ze wel bestaan en ten tweede of ze wel uitvaren vanwege de storm.

Kortom de ochtend bezig geweest met zoeken naar het eea. Het goede daaraan is dat je op een paar plaatsen komt waar je anders niet geweest zou zijn. Dus lekker gegeten op “Mercado 28” een lokaal toeristisch marktje, die je niet mag missen volgens de reisgidsen. Daarna zijn we naar de bioscoop gegaan zijn. Vanwege een aantal compromissen komen we uit bij Papillon 🦋 . De remake van de oude film met Dustin Hoffman en Steve Mcqueen. Het verhaal blijft hetzelfde maar het thema blijft ook goed. Inmiddels is het 17.00 uur en via het strand waar in de branding volop gesurft wordt (zie video), komen we terecht bij een rooftop-restaurant midden op de hotelstrip. Met het HardRock Cafe als buren zitten we op een hotspot! Het uitzicht is fabuleus en de prijzen ook. (voor Mexicaanse begrippen dan, voor ons zijn dat Nederlandse prijzen). We genieten van een adembenemende zonsondergang in een mooi kleuren palet en hebben heerlijk gegeten. Vanavond op tijd naar bed en duimen voor morgen dat onze excursie naar Isla Mujeres doorgaat🤞

1. Gerry:
    9 oktober 2018
    Heerlijk die reisverslagen ! Alleen Karen iedere keer problemen met Immigration ???...
    Mis ik hier een juicy story ? Wellicht moeten we het daar een keer over hebben onder het genot van een alcoholische versnapering ;) Have fun XXX
  2. Indy:
    10 oktober 2018
    Nou finger crossed, wij hadden gisteren ook regen en vandaag dus ook maar hopen hier dat het droog blijft