12 maart aankomst Delhi

13 maart 2019 - Delhi, India

Om 06.00 uur gaat de wekker en na het ontbijt vinden we het jammer dat we deze rustige comfortabele hotelkamer, met zijn uitgebreide ontbijtje zullen gaan missen, zie foto’s.

De chauffeur pikt ons op en we zijn ruim op tijd op het giga vliegveld. Je kijkt je ogen uit, je kunt het niet bedenken en het is er, een basketbalveld met trampolines, een snoepparadijs, alle duurste merken kleding en sierraden (lees goud, echt iets voor jou Jo🤩). Karen werd er nog wel even voor een controle tussenuit gepikt, daar heeft zij patent op (lijkt wel). We vertrekken om 10.00 uur richting Delhi.

Dit keer vliegen we met een kleiner toestel van Emirates, maar net zo goed verzorgd! Na 3,5 uur vliegen arriveren we in Delhi. Ditmaal is het tijdverschil 1,5 uur. Dat maakt het tijdverschil met NL totaal 4,5 uur. Hierdoor is het ineens al 14.45 uur als we aan de gate staan in Delhi. We worden opgehaald door een aardige taxichauffeur, die ons morgen tijdens de excursies ook rondrijdt. Gelukkig een hele goede chauffeur 😅 (voor Indiase begrippen). Het is ook wennen dat links rijden, je denkt al snel er zit geen bestuurder in de auto naast je, maar die blijkt natuurlijk op de andere stoel te zitten 🤔. Het verkeer is een chaos, ze rijden op een vierbaans weg met zijn zessen naast elkaar. Daar rijden dan nog brommers en scooters tussendoor en er lopen mensen die iets willen verkopen, zie foto. Alleen maar getoeter en je schiet er niets mee op, er is geen auto zonder deuken te zien. Blij dat we zelf niet hoeven rijden, anders hadden we binnen 5 minuten al ruzie gehad, Karen trekt ondertussen steeds witter weg en prevelt allerlei schietgebedjes😬. Onderweg passeren we een aantal sloppenwijken, waar de was in de bomen hangt te drogen en ze de auto’s midden op straat een onderhoudsbeurt geven en overal spelende kinderen. We komen veilig aan bij ons hotel, welke ligt aan een heel druk kruispunt met de geur van benzinedampen en veel getoeter. Effe slikken, na Dubai 😳.

We wisten al van tevoren dat dit ons minste hotel zou zijn, dus de verwachtingen waren niet al te hoog gespannen en daar voldeed het aan😂.

De “rustige” kamer bleek niet zo rustig en het rook er naar diesel, dus kozen we voor de niet rustige kamer die er in onze ogen toch beter uitzag. We besloten vanavond om in het hotel te eten, niet teveel risico nemen op de 1e dag hier 🤢.We waren de enige gasten en wat we gegeten hebben was prima, Frans lekker een soepje en kipcurry met fried rice en ik vegetarische fried rice. Vanaf het balkonnetje bij de eetzaal heb ik een mooi filmpje gemaakt, wat onze 1e indruk wel recht doet.

Na het eten nog even de omgeving verkennen, want we waren toch wel erg benieuwd! Met gevaar voor eigen leven langs de weg gelopen en overgestoken. We waren zo klaar met de omgeving verkennen, haha! Ik werd onderweg nog aangeklampt door een klein jongetje die ballonnen aan het verkopen was op dat drukke kruispunt, met kushandjes en een grote smile op zijn gezicht probeert hij geld voor eten bij elkaar te sprokkelen. Daar gaan we maar niet aan beginnen, hoe moeilijk ook, daar zullen we de komende dagen nog wel vaker mee te maken krijgen 😢.

Terug op de kamer nog even onze blog bijwerken.

We hebben ondertussen de foto’s en video van het ziplinen ontvangen, zie foto’s en video bij 11 maart!!

Morgen onze eerste kennismaking met oud en nieuw Delhi, met een Engelssprekende gids gaan we 2 excursies doen, daar kijken we erg naar uit.

1. Ingrid:
    13 maart 2019
    Niet vergeten naar de spice market te gaan in old Delhi. 🙏👌
  2. Jacqueline V:
    13 maart 2019
    Heerlijk die foto's.. zo herkenbaar! Die drukte, dat gekrioel, hele andere wereld! Geniet ervan!
  3. Ton en Nellie:
    13 maart 2019
    Fransje ... wa kende schrijve .... het lijkt wel of dat we er ook bij zijn. We blijven jullie volgen. Liefs uit Uden.
  4. Paula Goossens:
    13 maart 2019
    Potverdikke flying Dutchman...stoer hoor en wat een bijzondere ervaring weer! Lekker verder genieten nu in Delhi!
  5. Betty:
    13 maart 2019
    Hoi Karen en Frans, wat een mooie avonturen beleven jullie weer! Heel veel plezier op jullie verdere reis! Maar waar halen jullie de tijd en energie vandaan om zo uitgebreid verslag te doen :_)
  6. Aida:
    14 maart 2019
    Gaaf hoor! Brings back memories.
    Enjoy!