Reisdag Buenos Aires - Ushuaia

8 maart 2022 - Ushuaia, Antarctica

Dinsdag 8 maart

Voorlopig onze laatste dag in dit heerlijke hotel. We worden rond 14.30 uur opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht, want vandaag vliegen we naar het “einde van de wereld”. Dus we hebben lekker nog wat vrije tijd in Buenos Aires voordat het zover is. We laten onze koffers achter bij de balie van het hotel en gaan met een Uber (what’s new) richting Plaza de Mayo.

Op aanraden van Sander wilden we graag binnenkijken bij het Centro Cultural Kirchner, waar we tijdens onze fietstour waren gestopt. Helaas gingen ze pas om 14.00 uur open, dus die bewaren we voor over 2,5 week als we terug zijn in Buenos Aires. Iets anders wat ik nog niet gedaan had, was een kaarsje opsteken in 1 van de kerken hier. Eén van de mooiste staat aan Plaza de Mayo zelf, Catedral Metropolitana. Zie foto’s hoe mooi van binnen, waar lijfwachten het mausoleum van generaal José San Martin bewaken. Ik kon helaas nergens een kaarsje aansteken, dus die hou ik ook nog tegoed.

We besluiten richting Puerto Madero te lopen om daar nog wat rond te struinen. We lopen over de “Vrouwen brug” zelf en maken nog wat foto’s. Na een drankje terug naar ons hotel om daar in de buurt wat eten te scoren. Frans heeft zijn zinnen gezet op pasta, voorlopig even genoeg vlees. Haha nooit gedacht dat ik hem dat zou horen zeggen 🤣🤣. We belanden bij een Italiaan waar we heerlijke ravioli eten. Een goede basis omdat we geen idee hebben wanneer en of we nog een maaltijd kunnen scoren vandaag.

Onze chauffeur Flavio was mooi op tijd en bracht ons zonder problemen naar de luchthaven. Onderweg zagen we veel vrouwen zingend en zwaaiend met vlaggen in verschillende demonstraties meelopen, vanwege “wereld vrouwendag”. Zie video.

Op het vliegveld aangekomen liepen we overal zo doorheen, dat is het fijne van een binnenlandse vlucht, geen douane. Om 18.00 uur zouden we vertrekken. De vlucht zat zo goed als vol en we hadden nu dus wel iemand naast ons zitten. Heel veel mensen, die niet hoeven te testen opgepropt in een vliegtuig. We hopen dat onze pinguïn maskers hun werk doen. We vertrekken 40 minuten te laat en hebben nog 3,5 uur te gaan, dus dat wordt een latertje vanavond.

Zoals de meesten van jullie wel weten, ben ik niet zo’n held met vliegen en vandaag was de landing geen pretje! Ik was echt bang 😬. Donker, mistig, harde wind en regen, toen ik Frans vroeg zie je al grond zei hij ineens ik zie bergen boven mij 😱. Even daarna met een flinke klap de landing, pfff wat was ik blij dat we er waren!!

Er stond weer netjes een chauffeur klaar die ons naar het hotel bracht. Het regent pijpenstelen, het is koud en het waait ook nog eens heel hard 😭 (even afkicken na dat heerlijke weer in Buenos Aires). Na een soepje meteen naar bed, want we moeten morgen vroeg op voor onze 1e excursie. We zijn heel benieuwd hoe het er morgen bij daglicht uitziet en hopelijk is de regen dan gestopt!

We hebben vandaag al met al niet zoveel gedaan en toch een pagina vol geschreven, knap hè 😅. Welterusten 😴

1. Betty:
    9 maart 2022
    Leuk om zo met jullie mee te reizen en een indruk te krijgen van dit prachtige land. Geniet van het vervolg van jullie reis!