Reisdag Amsterdam - Buenos Aires

4 maart 2022 - Schiphol Airport, Nederland

Vrijdag 4 maart 2022

Vandaag de dag waar we lang naar uit hebben gekeken. Nieuw Zeeland kon het wederom niet worden maar Argentinië dus wel.

Gistermorgen moesten we een negatieve coronatest zien te scoren en dat was nog wel even een “dingetje” (omdat anders de reis niet doorgaat). Dus de laatste 14 dagen hebben we spastisch tussen alle Corona gevallen om ons heen geslalomd.  Het feestje van Indy Z en onze kleindochter Sammi geskipt, in de kou buiten geluncht met Jake en Maartje. Maar gelukkig allemaal niet voor niets, de test was negatief!

Eigenlijk waren we vanochtend al klaar met inpakken (terwijl we in de avond pas vertrekken). Dus gedurende de dag nog wat in en rondom huis gerommeld en rond 15.30 uur werden we door Indy Z (en kleine Dani) naar treinstation in Oss gebracht. Gezien de oorlog in Oekraïne vliegen we gelukkig daar niet overheen en juist de andere kant op, maar het blijft een dubbel gevoel want iedereen waar we van houden blijft in NL.

De treinreis gaat voorspoedig, de zon schijnt en overal soepel doorheen op Schiphol, zodat we veel te vroeg zijn. Wij scoren nog iets bij de McDonalds en kijken of we “bekenden“ zien wat meestal wel lukt. Deze keer stond ineens “tsjakka” achter ons in de rij, oftewel Ratelband de positiviteitsgoeroe. Wij werden niet echt blij van hem. Het is op Schiphol zo rustig, dit hebben wij niet eerder zo gezien. Wij zijn klaar voor de 13,5 uur durende reis en hopen dat we wat kunnen slapen, want morgenmiddag staat de fietstocht door Buenos Aires op de planning. We hebben een gangpad en een raamseat geboekt en hopen🤞dat de stoel tussen ons in vrij blijft en er niet “last minute” een dikke Amerikaan komt te zitten. (of wat voor dikke dan ook).

Het wordt nog even spannend want de vlucht zit redelijk vol, maar de truc lukt en we hebben een vrije seat tussen ons in. Karen heeft voor de eerste keer in haar leven een vliegtuigmaaltijd die ze erg lekker vindt! En we zijn op weg om de eerste 12000 km af te leggen. Slapen lukt niet of nauwelijks en Karen eindigt zelfs op de grond om daar een paar uur proberen te slapen. En dat allemaal met zo’n pinguïn mondkapje op maakt het er niet makkelijk op. Maar al met al vliegen de 13,5 uur om met af en toe wat doezelen en filmpjes kijken.

Indy O, die sinds september vorig jaar bij reisbureau de Wit in Veghel werkt en deze reis voor onze samengesteld en geboekt heeft is erg benieuwd hoe we deze reis met hun lokale reisorganisatie Pure Argentinië gaan ervaren.

1. Annemieke:
    6 maart 2022
    Eerste hobbel genomen. Nu genieten van die mooie lange en bijzondere reis xxx
  2. Ton en thea:
    6 maart 2022
    Buenos Aires, de stad waar je middenin de nacht een geweldige steak kan eten in een restaurant vol met Argentijnse families, inclusief kleine kinderen. Geweldig dat jullie daar nu zijn! Nog benieuwder zijn we naar wat jullie van Ushuaia vinden……zo’n eind van de wereld plekje.
    Neem ook maar even vakantie van het wereldnieuws……en geniet met volle teugen 😘
  3. Enneth:
    Lieve Frans en Karen,
    Zo fijn voor jullie om opnieuw een reisavontuur te gaan beleven.
    En hoe leuk is dat, dat Indy O de reis voor jullie heeft samengesteld🧳🏜️
    Jean ( Philipse) is zojuist weer terug van 4 weken Argentinië, ik zit nog in Argentijnse sferen door zijn reisblogs, dus kom maar op met jullie mooie verhalen en foto's! 🏞️
    Heel veel plezier samen.

Liefs en 🤗 van Enneth
  4. Yvonne:
    6 maart 2022
    Lijkt ons fantastisch Argentinië!! Fijn dat we met jullie op afstand mee kunnen reizen! Geniet ervan!! 😘