Reisdag Bariloche - Salta

16 maart 2022 - Salta, Argentinië

Woensdag 16 maart 2022

Gelukkig goed geslapen vannacht. We zien een strakblauwe lucht en een temperatuur van 21 graden en we lezen dat het hier morgen 13 graden wordt. Mooi op tijd weg dus 😀.

We gaan zo laat mogelijk ontbijten omdat we een lange reisdag hebben, dus van tevoren eerst onze koffers weer gepakt. Nog even gefacetimed met Coen, Indy Z en Dani, die net van Barbados op Saint Lucia zijn aangekomen. Om 11.00 uur moeten we uitchecken bij het hotel, maar aangezien we pas om 12.30 uur opgehaald worden, moeten we in de ontvangtshal van het hotel nog 1,5 uur “stukslaan”. Dat lukt makkelijk want we zijn nog even druk met het regelen van het eea. We vliegen namelijk eerst naar Buenos Aires (2 uur, 1345 km) daar moeten we het vliegtuig uit en overstappen op de vlucht naar Salta, (nog een keer 1285 km, ruim 2 uur) want er zijn geen rechtstreekse vluchten. De overstaptijd in Buenos Aires is slecht 30 minuten voor de boarding begint. Dus 🤞.

Indy O verschuift ondertussen vanuit NL onze reeds gereserveerde stoelen van achterin naar zover mogelijk naar voren in het vliegtuig. Dat scheelt allemaal tijd bij het uitstappen. En als wij het halen, halen onze koffers het dan ook 😅 ? Bij het inchecken laten we onze bagage doorlabelen naar Salta, zodat we er in Buenos Aires geen omkijken naar hebben. Onze vlucht vertrekt 15 minuten te laat. Dus ik zit nog wel even met samen geknepen billetjes 😥 of we het gaan redden. Na overleg met de stewardess mogen we als eersten uitstappen,(zelfs nog voor de first class passagiers) en we komen op tijd en hebben nog 5 minuten over voor we gaan boarden. Dus we kunnen nog een sanitaire stop maken. En door....

Of de bagageafhandelaars ook met onze bagage van het ene vliegtuig naar het andere gerend zijn 🏃‍♂️🧳 zullen we pas over 2 uur weten.

Uiteindelijk komen we op tijd, om 20.05 uur aan op onze bestemming Salta. Nu gauw naar de bagageband en duimen dat onze koffers ook meegekomen zijn. Toen de band begon te rollen, lagen er 2 koffers op. “Last in, first out” Die van ons 😀😀😃😀😀. Niet te geloven, iedereen keek ons jaloers aan 🤣. Meteen door naar buiten en daar stond onze chauffeur al met deze keer een naambordje “Hesser Karen”. That’s us!

Aangezien het al donker is zien we weinig van de stad. We weten alleen dat het een grote stad is met 1.000.000 inwoners. We rijden in eerste instantie door niet zo’n prettige buurten, maar gelukkig hoe dichterbij we bij het centrum komen wordt het beter. Daar ligt ook ons hotel, heel erg chic en mooi van binnen. Om 20.05 uur landde ons vliegtuig en om 21.05 uur waren we in het hotel, het ging allemaal zo snel, dat we er een beetje beduusd van zijn. Gelukkig kunnen we nog een hapje eten in het hotel. Ik een lekker stukje ossenhaas (lomo) met een lokaal biertje en Karen een typisch lokaal gerecht met scrambled ei, rösti en groenten. Heerlijk al met al 😋.

Nu gauw naar onze hotelkamer, want we worden morgenochtend om 07.00 uur opgehaald voor onze 1e excursie. De komende dagen gaan we een soort mini rondreis maken hier in het Noorden van Argentinië en vanuit onze koffer leven, iedere avond een ander hotel en vroeg op🥱. Pfff zal wel wennen zijn, na zo’n vrijheid te hebben gehad qua gaan en staan. Maar we zijn erg benieuwd wat we allemaal gaan zien en meemaken!

1. Yvonne:
    17 maart 2022
    En dat noemen ze dan vakantie 🤣 Gelukkig dat alles voorspoedig verloopt maar ik herken de stress 😅