Bariloche dag 3

15 maart 2022 - Bariloche, Argentinië

Dinsdag 15 maart

Vannacht slecht geslapen allebei, niet te geloven, maar het is zooo warm ‘s nachts! Dan te bedenken dat we naar nog warmere oorden gaan, hopelijk hebben ze daar wel airco 🤞.

Maar we hebben een lekker relaxte dag in het vooruitzicht. Rond 10.00 uur worden we namelijk opgehaald om te gaan kanoën 🛶 op Lake Gutiérrez, hier 20 minuten vandaan. Dus eerst tijd om rustig te ontbijten en dat doen we dan ook, onze vaste tafeltje aan het raam met uitzicht op het meer. Het went gauw moet ik zeggen 😅.

Het busje kwam op tijd voorrijden en we hadden een lekker kleine groep! We waren wel de senioren van de groep en je zag ze denken 🤨. Bij het meer aangekomen, waar ook een hele mooie camping bij lag, kregen we privé uitleg omdat het voor ons in het Engels moest. Hele leuke enthousiaste vrouw, ze heette Leylen. Toen ze vroeg of we ergens last van hadden hielden we maar wijs onze mond. Dit is niet het moment om te vertellen over onze hernia, spondylolisthesis, versleten knieën en zere schouders🤐.

Dit was voor ons de 1e keer dat we met een roer gingen varen. Daar kregen we o.a. uitleg over, hoe degene achterin met zijn/haar voeten die kon besturen. We kregen een mooie outfit aan en werden een soort van vastgegespt aan de boot. Omvallen gebeurde bijna nooit, maar voor het geval dat, kon je in 1 ruk dit weer losmaken van de kano.

Het was een perfecte dag om te kanoën, windstil, strakblauwe lucht en heerlijk warm, zo’n 25 graden. De gids vertelde dat als het waaide de golven op het meer wel 2 meter hoog konden worden, daar kunnen wij ons nu niets bij voorstellen.

Het doel was een mooi strandje aan de overkant van het meer. Het was ongeveer een uurtje heen paddelen, daar lekker wat chillen en weer een uurtje terug.

Het ging erg goed, we moesten ons inhouden om de jonkies niet te ver achter ons te laten 🤣. Wat was het genieten, de rust, sereniteit, het spiegelgladde water en de bergen om ons heen. Het water is zo zuiver en helder dat je het kunt drinken. Leylen maakte gelukkig onderweg foto’s en filmpjes, wij hadden voor de zekerheid niets mee in de boot genomen. Aangekomen op het strandje kregen we een heerlijke zoete snack en kopje thee aangeboden. Er werden steentjes gekeild op het water en ik moet zeggen Frans was het nog niet verleerd! De een na de ander dook het koude meer in, dus wij oudjes konden niet achterblijven 🥶. Het advies was: er induiken zonder na te denken en dan op de steentjes op de kant gaan liggen om te drogen, die lekker warm zijn door de zon. Nou dat doen we dan maar, brrr even was het koud, maar uiteindelijk natuurlijk hartstikke lekker.

Op de terugweg naar waar we begonnen waren, vertelde Leylen dat ze zelf geen behoefte had aan reizen. Ik woon op deze mooie plek en ontmoet iedere dag nieuwe mensen. Ze moeten maar naar mij toe komen. Om ons heen kijkende konden wat dat eigenlijk wel heel goed begrijpen. Wat een magische plek 🤩. Ik zag een vakantiehuisje hier aan het meer wel zitten, alleen zo ver vliegen iedere keer, dan wordt het wel een duur vakantiehuisje 💰.

Terwijl iedereen weer veilig terug is op de kant, hebben we nog tijd om naar een waterval hier in het nationaal park, waar de camping ligt, te hiken. Dus wij op onze slippertjes op pad. Wat is de omgeving toch mooi hier, zie foto’s en video. We zouden zelfs een poema tegen kunnen komen in theorie! Maar helaas, wel veel roofvogels om ons heen. Het is zo’n pure natuur hier met zo’n schone lucht en water, we kunnen er allebei niet over uit. Na wat foto’s bij de waterval en afscheid nemen van de gidsen, rijden we terug richting ons hotel. We zijn er stil van allebei, zo hebben we genoten van deze bijzondere tour. Een aanrader voor iedereen die plannen heeft om deze kant op te gaan!  Het advies is om dan zeker een auto te huren als je hier bent, om de prachtige omgeving hier te verkennen. We zijn blij met onze 2 excursies zodat we een redelijk goed beeld hebben. Je kunt hier wel weken doorbrengen, maar morgen gaan we door naar onze volgende bestemming.

Terug in het hotel laten we ons verwennen met een heerlijke massage 🙏.

Vanavond gaan we naar de stad op aanraden van de gids, waar we heerlijk vis zouden kunnen eten, wordt vervolgd!

Nou dat was moeite waard, we zijn gaan eten bij restaurant “Jauja” en daar hebben we heerlijke gegrilde zalmforel gegeten 😋. Zie foto.

Ik denk dat we een cultuurschok krijgen morgen, we gaan van deze mooie groene natuur naar de woestijn, met gaucho’s, grote cactussen en zoutvlaktes. Wel zin in 🌵 🐎 🤠 🌞

1. Ton en Thea:
    16 maart 2022
    Fantastisch!
    En dan te bedenken dat de wereld vol zit met dit soort magische plekjes. Ze zien te vinden, dat is de kunst…… Geniet ervan!
  2. Yvonne:
    16 maart 2022
    Schitterend!! 😍
  3. Hannie:
    Idd schitterend
  4. Carla:
    17 maart 2022
    Echt heel erg mooi daar , wat genieten jullie lekker saampjes😊
  5. Judith:
    17 maart 2022
    Prachtig! 🤩 Wat een mooie natuur!
    Heel leuk om te lezen dat jullie er samen zó van genieten!