Relaxdagje Placencia

20 oktober 2018 - Placencia, Belize

Vandaag is onze eerste dag dat we en niet hoeven te reizen en niets gepland hebben om ergens naar toe te gaan of iets te gaan doen. Gewoon echt vakantie zeg maar. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar als je een paar weken uit je koffer of rugzak leeft, gaat alles een beetje ruiken, wij trekken dan die kleding toch nog maar een keertje aan. Het is wel “vakantie schoon“ zoals wij dat noemen🤭. De kleding van de jungletour moet echt gewassen worden, dus gewoon in de wasbak van de badkamer, met een beetje zeep. Gisteren ben ik in de jungle door iets in mijn voet gebeten, die nu opgezwollen en rood is en verschrikkelijk jeukt. Ik probeer nu met koelen en antihistaminica het onder controle te krijgen.

We hebben beiden geen honger en een tijd geleden hebben wij besloten, als we geen honger/trek hebben eten we ook niet, omdat het zou moeten of zo of omdat “het tijd is“. We lopen een rondje en drinken koffie/thee en wandelen weer terug. Karen is erg moe en gaat nog wat slapen. De luchtvochtigheid is erg hoog en bij 32 graden zweet je dan ook de hele tijd. Rond 14.00 uur hebben we genoeg trek om iets te eten en gaan we lunchen bij het Shak Beach Cafe, waar ze heerlijke fruitshakes hebben 😋. Gezellig met veel mensen, locals en kinderen het is ten slotte zaterdag. We zien mensen met allerlei filmspullen sjouwen en anderen hangen rond om ons heen in het barretje/restaurant of lopen met A-4tjes  rond en te mompelen in zichzelf. Wij dachten: “Wat is going on ?” Blijkt dat ze voorbereidingen aan het treffen zijn om een film op te nemen. Bijzonder hoeveel mensen daarmee gemoeid zijn. We genieten van de relaxte sfeer en besluiten een lange strandwandeling te maken, zie foto’s. We schrikken van het vele zeewier, echt een ramp voor het toerisme hier! ‘s Middags gaan we op een strandstoel liggen en drinken een Margarita bij de Tipsy Tuna. Er staat lekkere muziek op en ze zijn bezig met een wedstrijd hoefijzer werpen. Erg gemeleerd hoor, jong en oud, toerist en local, het gaat er fanatiek aan toe. Inmiddels hebben we tickets geboekt voor morgen.

‘s Avonds gaan we uit eten bij een Italiaans restaurantje waar slecht 8 zitplaatsen zijn, 3 huishonden rondlopen en waar we uitzonderlijk lekker gegeten hebben. Geen idee wat er allemaal in zat, ik had een soort pasta met kip en Karen een vegetarische pasta versie. Als we naar buiten lopen begint het te druppelen en ons appartementje is gelukkig maar 200 meter hier vandaan, dus we beginnen steeds harder te lopen en als we de deur achter ons dichtslaan valt het met bakken uit de hemel. Lekker geluidje op de achtergrond. We lezen nog wat tot we bijna in slaap vallen. Dit was een heerlijk relaxed dagje, morgen weer reizen.

1. Wim:
    22 oktober 2018
    Voel me meteen opgelucht dat jullie eens een rustige dag hebben. Hoop dat het met je voet meevalt en dat je morgenvroeg eerst rustig naar de wc kan.
  2. Indy:
    22 oktober 2018
    Lekker relaxdagje inderdaad! En dat uit je tas leven is hier heel herkenbaar haha! Ik heb net mijn strings in de wasbak gewassen😂! X Coen en Indy