Reisdag naar huis

29 augustus 2019 - Uden, Nederland

Donderdag 29 augustus 2019.

We zijn laat op gestaan want we hoeven niets meer te bekijken vandaag. Nog even een douche genomen (waarin ik voor de zoveelste keer mezelf de tering schrik van een levensgrote afbeelding van een maarschalk die ze aan de binnenkant van de badkamer gemaakt hebben, zie foto). Ontbijten in de ontbijtzaal. Weer een slecht ontbijt en dat is als de kleur en smaak van de koffie en thee bijna hetzelfde zijn en de de scrambled eggs op yoghurt lijken🤢

Een reisdag dus. De zon schijnt weer in Sint Petersburg. De samenvatting is dat het een stad is waar je nog langer zou kunnen blijven omdat er honderden mooie gebouwen zijn, maar als je er al 50 gezien hebt, zoals wij nu, is het wel weer mooi geweest. Het lijkt, om een onbenoembare reden, meer een Europese, dan een Russische stad, ten minste in vergelijking met Moskou. De mensen lijken ook wel relaxter. Eten kun je op iedere straathoek en de prijzen vallen op allerlei gebied heel erg mee. Al met al was het een hele mooie bijzondere reis die zeker aan onze verwachtingen heeft voldaan! Het was gezellig weer een keer met zijn viertjes en over de groep mogen we ook niet klagen en dat doen we dus ook niet 🌞.

Om 10.30 uur worden we door de reisleidster Olga weer met een bus naar het vliegveld gebracht. Het is nog 15 km door de buitenwijken waar ook nog parken, pleintjes en beelden te zien zijn. Bij de security blijkt dat er toch nog eentje in de groep een mes en een neppistool gekocht heeft en het dan raar vind dat hij er bij de security uitgehaald wordt!! Bij het passeren van de immigratie, wordt er weer erg veel aandacht aan een ieder paspoort besteed. Dus niet alleen als je het land in komt. Maar we mogen vertrekken en zijn weer een landenstempel en visum rijker! Drie uur later staan we in Zürich en kennelijk is de vlucht overboekt en bieden ze 229 Zwitserse Franc als je een vlucht later neemt. De studenten onder ons (Jake en Indy) komen nog even in de verleiding. 🧐Maar samen uit samen thuis, dus we landen om 20.30 uur in Amsterdam. Onze auto staat ons nog steeds op te wachten op P3. Mmmmm waar had ik de autosleutels ook al weer gelaten? Hebbes. Nog ruim een uurtje rijden en dan zijn we weer thuis. Blijft bijzonder hoe je ver van huis bent en een paar uur later weer gewoon thuis.

Bedankt voor de reacties. 🙌

1. Erna:
    30 augustus 2019
    Weer een prachtige en bijzondere reis.
  2. Yvonne:
    30 augustus 2019
    Geweldig reisverslag weer! Leuk om te lezen :-)
    Groetjes, Yvonne xxx
  3. Wim:
    30 augustus 2019
    Kom er net in. En nu alweer afgelopen. Wachten we op de volgende reis..,
  4. Nvd:
    Weet genoten van die heerlijke reisverslagen 😁. Welkom thuis! Groetjes, Niels
  5. Sofia:
    31 augustus 2019
    Welkom thuis en bedankt voor de leuke verhalen.
  6. Gerry:
    2 september 2019
    Het was wederom top om een klein beetje deelgenoot te zijn van jullie avontuur, fijn dat jullie zo genoten hebben, zeker met z'n viertjes... En voor de auteur(s)... complimenten !