18 maart Ranthambore naar Agra.

18 maart 2019 - Agra, India

We hebben vandaag een lange rit voor de boeg naar Agra. Veel van hetzelfde onderweg, maar daarom niet minder indrukwekkend. Je blijft foto’s schieten van alle taferelen langs de weg, de mensen in al die mooie kleurrijke kleding. We zien mensen zich zelf wassen langs de kant van de weg, er worden maaltijden gekookt, we passeren een geitenmarkt, we zien ons 1e ongeluk 😱. Een kameel die bedolven was onder de lading van de kar die hij trok, waarschijnlijk as van de kar gebroken. Als je ziet hoe vol alles hier ook geladen wordt!
De eerste 100 kilometer duren ruim 3 uur en het eerste gedeelte van de route hebben we al eerder gezien.
Het verkeersgedrag is nog steeds abominabel bedroevend slecht. (ja Annemieke hier zijn nog wel een paar miljoen potentiële klanten voor je die wel een opfriscursusje 🚙 kunnen gebruiken😉). Rond de middag zijn we gestopt voor een lunch, op zich niet verkeerd, maar zoveel vliegen, dat je trek vanzelf overgaat. De volgende stop was het Keoladeo Ghana National Park in Bharatpur, een heel bekend en groot vogelreservaat. Daar charteren we een gids en een riksja, want het begint met drie kilometer lopen voor je in het park komt (en daar hebben we geen zin in) We zien heel veel en mooie vogels, die uit Europa, Azië, Rusland en China komen om hier te overwinteren. Ik ga ze niet opnoemen, want ik ken de meeste niet. Een walhalla voor de vogelliefhebbers, pa Esser zou hier kwijlend rondgelopen hebben! De meeste foto’s hebben we gemaakt met de telelens, dus die zijn voor later. Die we wel konden maken met de iPhone, kun je terug vinden in de blog, ook een leuks video! Na 2 uur vogelen houden we het voor gezien en rijden in één ruk door naar Agra waar we rond 18.00 uuraankomen in ons hotel. Douchen, mail checken en rond 19.00 uur worden we opgehaald om ergens te gaan eten. We hebben ondertussen al meerdere Indiase gerechten geprobeerd en we beginnen al lichte voorkeur te krijgen. De Curry’s zijn heerlijk en voor Karen heel fijn, veel vegetarische gerechten 🌱🥴.
Belangrijke conclusie na vandaag: nu weten we het zeker, beter een goede chauffeur die geen Engels spreekt, dan omgekeerd 🤕.

1. Ton en Nellie:
    19 maart 2019
    Dag Frans en Karen, weer een partij prachtige foto's over de mobiliteit van de mensen. Wat een met touw bijeengehouden vrachtwagentje ... en dat rolt glansrijk door de apk ... de foto's zijn zo indrukwekkend of dat je er zelf bij bent. We blijven jullie volgen. Zo komen wij ook nog eens ergens. Lieve groeten.